פלורידה: נער איים לבצע ירי בבית ספרו בגלויה ששלח לסנטה קלאוס
נער בן 15 נעצר לאחר שכתב כי הוא מתכנן לבצע ירי בבית ספרו וניסה לייחס את האיום לתלמידה אחרת שבשמה חתם. הוא נעצר לאחר שטביעות אצבעותיו זוהו על הגלויה. לנער עבר פלילי ועל כן למשטרה היו טביעות להשוואה

הרשויות בפלורידה הגישו כתב אישום נגד נער שאיים לבצע ירי בבית ספרו ואז ניסה לייחס את האיום לתלמידה אחרת.

פלורידה לא מקלה ראש באיומים לבצוע ירי בבית ספר (אילוסטרציה: Shutterstock)

שוטרי מחוז פסקו עצרו ביום שני האחרון נער בן 15, תלמיד כיתה ט' מתיכון "ווירגראס ראנץ'" הממוקם כחצי שעה צפונית לטמפה, אחרי שזיהו איום לבצע ירי בבית הספר בגלויה ששלח לסנטה קלאוס. הגלויה נמצאה בתיבת "דואר סנטה" שבסניף מייסי'ס הסמוך, במרכז הקניות בווסלי צ'אפל. היא נשלחה בנובמבר שעבר, שבועות ספורים לפני חג המולד, אולם כותבה נעצר רק השבוע.

הנער זוהה ונעצר לאחר שטביעות אצבע שנלקחו מהמכתב קשרו אותו אליו, אף שחתם בשמה של תלמידה אחרת. הוא נעצר בעבר בחשד לעבירה פעוטה ולכן טביעות האצבע שלו היו ברשות המשטרה להשוואה.

בגלויה שנמצאה נכתב בין היתר "אני מתכנן את זה כבר... אני יורה בתיכון ווירגראס ראנץ'". השוטרים קבעו כי לנערה שהייתה לכאורה חתומה על המכתב אין כל קשר לכתיבתו. לא נמסר מה הייתה מערכת היחסים בינה ובין הנער שנעצר. הנער הכחיש בחקירתו שכתב את המכתב ואמר שמעולם לא היה בחנות בה נמצא. הוא מואשם בשליחת איום כתוב לגרימת מוות או פגיעה גופנית והועבר לבית המעצר לנוער של מחוז פסקו.

מכתב האיומים נמצא בתיבת "דואר סנטה" בסניף מייסי'ס הסמוך (צילום: Shutterstock)

מאז הטבח בתיכון מרג'ורי סטנמן דאגלס בפארקלנד בפברואר אשתקד, שהצית את המחאה הנרחבת ביותר אי פעם נגד קלות השגת כלי נשק, פלורידה רגישה מאוד לאפשרות של אירוע ירי בבתי ספר. לאחרונה אושרה במדינה הצעת חוק שתאפשר למורים המעוניינים בכך לקבל רישיון לנשיאת נשק בבתי הספר, על מנת להתמודד עם אירוע ירי בתחומם, למרות התנגדות מורים רבים וכל המחקרים שמראים כי הצפת המרחב בכלי נשק מגבירה את הסיכויים לאירוע ירי ולנפגעים.

YOU MIGHT ALSO LIKE