אנטישמיות בלב UCLA: פרופסור טענה שהציונות היא עליונות לבנה, ישראל רוצה לבצע טיהור אתני
סטודנטים לאנתרופולוגיה הופתעו כאשר הרצאת אורח גלשה מהר מאוד לשנאת ישראל ולאנטישמיות. המרצה, פרו-פלסטינית בולטת, טענה דברים קשים, וגרמה לסטודנטית לבכות

במהלך הרצאת אורח בחוג לאנתרופולוגיה ב-UCLA שנערכה מוקדם יותר החודש, פרופסור רבאב עבדולהאדי, מרצה ערבית-מוסלמית מאוניברסיטת סן-פרנסיסקו, טענה כי הציונות היא "עליונות לבנה".

חופש אקדמי זה דבר אחד, אנטישמיות זה דבר אחר (צילום: Shutterstock)

הפרופסור אמרה את הדברים בפני קהל של כמאה סטודנטים. סטודנטית יהודיה, שיינה לביא, סיפרה כי עבדולהאדי דנה בתחילת ההרצאה על איסלאמופוביה, ומהר מאוד התחילה למתוח ביקורת נגד ישראל. לדברי לביא, המרצה טענה כי מי שתומך בישראל רוצה לבצע טיהור אתני במזרח התיכון, וכל מי שפועל איתה בשיתוף פעולה הוא גזען של העליונות הלבנה.

לביא ציינה עוד כי עבדולהאדי אמרה כי חברת הקונגרס אילהאן עומר "הותקפה על ידי איפא"ק ועל ידי ארגונים יהודיים נוספים בגלל שהיא מוסלמית. היא הוסיפה כי לארצות הברית ולישראל יש ערכים משותפים ובהם "להרוג בני אדם, קולוניאליזם ועליונות לבנה".

לביא ציינה כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני מעולם לא נידון בכיתה. "רוב הילדים לא מבינים שום דבר בנוגע לסכסוך", הוסיפה. לדבריה, במהלך ההרצאה היא הרימה את ידה ואמרה כי היא נעלבה מדבריה של המרצה שמגדירים גם אותה בין השאר כתומכת בעליונות הלבנה.

"תודה לך", ענה עבדולהאדי, "זו דעתך, אבל את טועה. אני תומכת ביהודים שלא תומכים בישראל, ואני מקווה שיהודים ירחיקו עצמם מהעליונות הלבנה". בשלב הזה לביא פרצה בבכי, והמרצה הקבועה של השיעור הזמינה אותה למשרדה לאחר מכן כדי להתנצל בפניה באופן רשמי.

גרמה לסטודנטית לפרוץ בבכי. רבאב עבדולהאדי

סטודנטית אחרת, ויקטוריה סרויאן, סיפרה כי כועסת על כך שעבדולהאדי גרמה ללביא לפרוץ בבכי, ולכן היא פנתה לרשויות האוניברסיטה. "אני לא חלק מהקהילה היהודית, ולמרות זאת אני רוצה להתייחס לזה", כתבה סרויאן, "זה היה נאום שנאה, אין דרך אחרת לתאר את זה. לראות את אשת חינוך גורמת לסטודנטית לבכות גורם לי לתהות בנוגע לערכים של האוניברסיטה".

לביא הגישה תלונה במשרד למניעת אפליה. שתי הסטודנטיות אמרו כי המרצה הקבוצה של הקורס התנצלה על ההרצאה. "עבדולהאדי יכולה להגיד מה שהיא רוצה, אבל היא לא צריכה להיות בכיתה", אמרה לביא.

זו אינה הפעם הראשונה שעבדולהאדי מוצאת במה לדבריה באוניברסיטה. המרצה הייתה הדוברת הראשית בכנס של National SJP, ארגון פרו-פלסטיני, שנערך באוניברסיטה ובכנס הארצי של הארגון.

ריקרדו ואסקז, ראש מערך הדוברות באוניברסיטה אמר כי כמה סטודנטים הביעו דאגה בשל ההרצאה "שעברה את הביקורת הלגיטימית כלפי ישראל וגלשה לאנטישמיות. האוניברסיטה מחויבת לחופש אקדמי כמו שהיא מחויבת לבניית סביבת לימודים בלי אפליה ובלי הטרדה". הוא ציין עוד כי האוניברסיטה פועלת כדי למצוא פתרון ראוי".

מנהלת הליגה נגד השמצה בלוס אנג'לס, אמנדה סוסקינד, אמרה כי "סטודנטים צריכים להיות חשופים למגוון רחב של דעות, אך אם המרצה האורחת השוותה בין הציונות לבין עליונות לבנה כפי שנטען, לא מדובר רק בנקודת מבט פוגענית. זה לא ראוי ומעיד על בורות".

YOU MIGHT ALSO LIKE