אין צפי לפינוי הררי הזבל בלוס אנג'לס בחודשים הקרובים
זו התשובה המדהימה שקיבלה רשת NBC המקומית מן העירייה, לאחר שהסבה את תשומת לבם של מנהלי העיר שערימות הזבל, שפונו רק אשתקד, חזרו ובגדול - ועמם עכברושים, שנושאים פרעושים, שנושאים מחלות

עיר המלאכים הופכת לאחרונה לעיר העכברושים, משל היתה חור בעולם השלישי ולא הגדולה בערי המדינה העשירה במעצמה הגדולה בעולם. הררי האשפה מהווים בעיה הולכת וגוברת עבור תושבי לוס אנג'לס ועם האשפה באות החולדות, ועמן חששות מפני מחלת הטיפוס, הנישאת על ידי פרעושים המתגוררים בפרוות המכרסמים.

טוב שראש העיר ויתר על ריצה לנשיאות - עכשיו יש לו זמן לטפל בזה (צילום: מארק ראלסטון, AFP)

באוקטובר שעבר, לאחר לפחות תשעה מקרים מדווחים של המחלה, ניקתה עיריית לוס אנג'לס כמה מן הגרועות שבמזבלות. אולם כעת מדווח בכלי תקשורת רבים בעיר שהאשפה מצטברת שוב. "אני לא יכולה ללכת ברחוב בלי לחשוב על זה שפרעוש יקפוץ עליי", אמרה אסטלה לופז, מנכ"לית "נפת שיפור העסקים התעשייתיים" בדאונטאון אל.איי. בראיון לרשת NBC.

על פי הדיווחים ברשת, ייתכן שיעברו 90 יום עד שהאשפה תפונה שוב, ובינתיים אין לעיר כל תוכנית להשתלט על אוכלוסיית המזיקים. לדברי מומחים למחלות מידבקות, כל האשפה הזו מושכת עכברושים, המהווים "סכנה לבריאות הציבור" משום שהם עלולים להפיץ לא רק טיפוס, אלא גם סלמונלה ואפילו דבר בובוני, או "המוות השחור", כפי שהוא מוכר מספרי ההיסטוריה. במאה ה-14 מחק הדבר הבובוני שליש מאוכלוסיית אירופה.

לפחות תשעה בני אדם דווחו כחולים בטיפוס בדאונטאון לוס אנג'לס בין יולי לספטמבר אשתקד בלבד, והרשויות הצביעו על האשפה ועל בעלי חיים משוטטים כסיבה לכך. טיפוס היא מחלה בקטריאלית המופצת על ידי פרעושים נגועים העלולים להסתתר בפרוותם של חתולים, עכברושים, אופוסומים ובעלי חיים משוטטים אחרים. הצטברות אשפה וצפיפות יתר בשילוב עם תנאי היגיינה ירודים לרוב מובילים להתפשטות המחלה.

רוצים לחתוך בין אזור הירקנים לרובע האופנה בדאונטאון? תיזהרו ממחלות (צילום: NBC)

תסמיני המחלה מופיעים תוך שבועיים מן החשיפה ועשויים לכלול חום, צמרמורות קור, כאבי גוף, אובדן תיאבון, בחילה, הקאות, כאבי בטן ופריחה. בתסמינים ניתן לרוב לטפל כשלעצמם, אולם מקרים קשים עשויים לדרוש טיפול אנטיביוטי. אנשים שלוקים במקרים קשים של המחלה ומסרבים לטיפול מסתכנים בנזק איברים ואף במוות.

בעוד שטיפוס אינו עובר בהדבקה בין בני אדם, אין חיסון למחלה. ניתן לצמצם את סיכון ההידבקות בטיפוס על ידי הימנעות ממגע עם פרעושים ומאזורים בהם שורצים מכרסמים. על פי דיווח .NBC L.A, בשנה שעברה נרשמו במחוז לוס אנג'לס 127 מקרי טיפוס.

YOU MIGHT ALSO LIKE