כריש עמלץ לבן שחה מול חופי ניו יורק: "אני חושב שהוא אוכל טוב"
מדובר באירוע חריג, שכן הכרישים המסוכנים האלה לרוב לא מגיעים לאזור ניו יורק. עם זאת, לא נשקפה סכנה לשחיינים, וככל הנראה הכריש הזה אוכל טוב - ושבע

סמוך לחופי העיר ניו יורק שחה אתמול עמלץ לבן (great white shark) - כריש מסוכן מאוד לבני אדם. הכריש, שזכה לשם קאבוט, באורך של 9 רגל ו-8 אינטש, מנוטר על ידי ארגון המחקר OCEARCH.

בדרך כלל לא מגיע לאזור. עמלץ לבן (צילום: Shutterstock)

בחודשים האחרונים נדד קאבוט מחופי פלורידה אל חופי מרילנד. כך הודיע ארגון המחקר. מנהל הנמל בגרינוויץ, איאן מקמילן סיפר כי מדובר באירוע חריג שבו כריש מגיע לאזור. עם זאת, הוא הוסיף כי לא היה סיכון בטיחותי עקב הימצאות הכריש במקום. "אני חושב שהוא אוכל טוב", אמר מקמילן.

ארגון OCEARCH תייג מאוד בעלי חיים ימיים, ובהם לוויתנים וצבי ים. זאת, במטרה לאסוף נתונים על החיים בים ובכך לסייע למדענים לאסוף מידע שלא היה ידוע עד כה.

לפני כשבועיים דווח כי כרישים בגודל עצום, לעיתים באורך של יאכטה קטנה, נצפו בשבועות האחרונים מול חופי קליפורניה, וזאת לאחר היעדרות של כשלושה עשורים.

לזן קוראים כריש ענק, או כריש עצם, ולמרות השם וגודלם הבלתי נתפס, מדובר בכריש פחות אגרסיבי וכזה שבניגוד לעמלץ הלבן - אינו תוקף שחיינים. כריסטופר לואו, מנהל המעבדה לחקירת כרישים באוניברסיטת Cal State Long Beach, הסביר עברו 30 שנים מאז שכרישי הענק נצפו בקליפורניה. "הם ענקיים, הפה שלהם נראה כמו חבית של 200 ליטר", הסביר לואו והמשיך, "לא צריך לפחד מהם, הם אוהבים לשחות עם פה פתוח ולאכול יצורים קטנטנים כמו סרטני קרילאים".

"אוהב לשחות עם פה פתוח ולאכול סרטני קרילאים" (צילום: NOAA)

אורכם של כרישי הענק עשוי להגיע ל-30 רגל (כ-10 מטר), אך אלה שנצפו שוחים בחופי קליפורניה הם מעט קטנים יותר, כ-25 רגל. בשבועות האחרונים התקבלו לא מעט דיווחים על הכרישים הללו, בייחד בדרום קליפורניה בו המים חמים יותר מהצפון. "רוב האנשים שראו את הכרישים הללו היו באזור של ונטורה, אוקסנרד ומליבו, אך גם באזור סנטה מוניקה נצפו מספר כרישים בגודל של אוטובוס", הסביר לואו.

YOU MIGHT ALSO LIKE