אקדח ושני סכינים: מורה בפלורידה באה חמושה לבית הספר
אמנם בפלורידה הוחלט להרחיב את החוק שמאפשר למורים לשאת נשק ברחבי הקמפוס, אך הוא עדיין לא נכנס לתוקף. מהמשטרה נמסר כי המורה התנהגה באופן מעורר חשד

מורה בכיתה ד' נעצרה אתמול (שני) לאחר שהביאה אקדח טעון ושני סכינים לבית הספר היסודי סטארקי בסמינול, פלורידה. בטי ג'ו סוטו, 49, מואשמת בשתי עבירות של נשיאת נשק מוחבא, לאחר שהשוטרים מצאו בתוך התיק שלה אקדח גלוק 9 מ"מ טעון בשבעה כדורים.

שוחררה בערבות כמה שעות לאחר שנעצרה. בטי ג'ו סוטו (צילום: מתקן הכליאה מחוז פינאלס)

משטרת בתי הספר של מחוז פינאלס הודיעה כי אנשיה מצאו בחפציה של המורה גם סכין לחימה עם להב באורך של שישה אינטש וסכין תקיפה קטנה באורך של שני אינטש. על פי הודעת המשטרה, המורה התנהגה באופן מעורר חשד ונשאה את תיקה ברחבי בית הספר.

סוטו מחזיקה ברישיון לנשיאת נשק מוסתר, אך הרישיון לא מאפשר לה להכניס את הנשק לבית הספר. לאחרונה החליטה הנהלת בית הספר שלא לחדש את חוזה העסקתה של המורה בשנה שעברה, אך גורמים במקום לא ציינו אם הם כבר הודיעו לה על ההחלטה. סוטו נעצרה ושוחררה באותו יום בערבות של 500 דולר בלבד.

לפני כשבוע וחצי חתם מושל פלורידה ריק דסנטיס על חוק שמרחיב את תכנית "המשגיח" ומעניק לכל מורה החפץ בכך את האפשרות לשאת נשק בעבודה. עד עתה רק מורים שנשאו בתפקיד נוסף, דוגמת מאמן אחת מקבוצות הספורט, יכולו לקבל רישיון לשאת נשק בתפקיד. על פי החוק החדש, כל מורה שיבקש יוכל לקבל את הרישיון, בתנאי שיעמוד בבדיקות הסמים והרקע הפסיכיאטרי הנדרשות. החוק אמור להיכנס לתוקף באוקטובר הקרוב, מה שאומר שכבר בשנת הלימודים הקרובה יהיו יותר כלי נשק בבתי הספר בפלורידה.

החוק אושר ברוב מצומצם יחסית בקונגרס ובסנאט המקומיים, תוך שהמחוקקים הדמוקרטיים במדינה הדרומית מביעים התנגדות נחרצת להגדלת מספר כלי הנשק במדינה בכלל וברחבי ובתחומי בתי הספר בפרט, בין היתר על רקע נתונים גורפים שחימוש אזרחים לא מפחית אירועי ירי המוני אלא דווקא מגדיל את התרחשותם.

גם המורים בפלורידה לא אוהבים את החוק. ג'יימס וושינגטון ממחוז פסקו, מורה בתיכון "גולף", אמר בראיון לעיתון טמפה ביי טיימס: "זו לא הסיפה שבגללה אנחנו נכנסים לכיתות וזה עוד דבר מתסכל שאנחנו צריכים לעשות. אני יודע שזה על בסיס התנדבותי כרגע, אבל באיזשהו שלב תלמידים יתחילו לאבד את האמון שלהם ולא לדעת מי מהנמורים נושא נשק ומי לא. כל המורים יושלכו לחבית המורים החמושים והקשר המיוחד שאנחנו יוצרים עם התלמידים עומד להפגע".

YOU MIGHT ALSO LIKE