רכיב האי-כס: הכתבה הזו עשויה לגרום לכם להפסיק ללעוס מסטיק
מחקר חדש בדק כיצד תוסף דו-תחמוצת הטיטניום, שמופיע על תוויות מזון כ-E171, ומשמש כמרכיב שמטרתו להלבין מוצרים, עלול לפגוע בבריאות ואף לגרום למחלה קטלנית

החוקרים טוענים, כי תוסף המזון דו תחמוצת טיטניום, שמופיע על תוויות של מוצרי מזון כ-E171, עלול להזיק לסביבה החיידקית של המעיים. לדבריהם התוסף, שתפקידו להלבין מוצרי מזון, פוגע בחלק מתפקודי המעי וכי צריכתו עלולה לגרום למחלות שונות, לדלקות במעיים ואף לסרטן קטלני במעי הגס.



התוסף נפוץ בכמויות גדולות ביותר מ-900 מוצרי מזון, כמו גם במשחת שיניים, צבע ומסנן קרינה, והוא הופך אותם ללבנים. בעשור האחרון, נרשמת עליה משמעותית בשימוש בתוסף במוצרי מזון, תקופות ובלבוש, למרות שאין מספיק ראיות על מידת בטיחותו. חשיפה לננו-חלקיקים של דו תחמוצת טיטניום נקשרה בעבר לדמנציה, למחלות אוטואימונית, לאקזמה, לאסטמה, לאוטיזם ולהתפתחות והתפשטות של סרטן.

לדברי החוקרים, יש עדויות גוברות לכך שחשיפה ממושכת לננו-חלקיקים של החומר משפיעה על חלק מהיכולות התפקודיות של חיידקים במעיים ובהמשך לכך נוצר שינוי בסביבה המיקרוביאלית במעי. שינוי בסביבה זו ישפיע על הבריאות הכללית של הגוף. לדברי החוקרים, המחקר מציג ראיות חזקות לכך שצריכת מזון המכיל תוספי מזון E171 עלולה להוביל למחלות בהן גם סרטן המעי הגס.



החוקרים סבורים, כי המחקר מראה שהתוסף מקיים אינטראקציות עם החיידקים במעיים ופוגע בחלק מהתפקודים שלהם. כתוצאה מהפגיעה בתפקודים שלהם עלולות להתפתח מחלות שונות.

YOU MIGHT ALSO LIKE