קליפורניה: מתווכת נדל"ן חשודה בעוקץ לקוחות ביותר ממיליון דולר
המתווכת הציעה לכאורה למכירה בתים שלא היה בסמכותה למכור וגרפה לכיסה את המקדמות שהרוכשים שילמו עבורם. היא מואשמת ב-11 סעיפים של גניבה בנסיבות מחמירות

מתווכת נדל"ן ממחוז אורנג' בקליפורניה מואשמת שהונתה את לקוחותיה וגרפה לכיסה במרמה יותר ממיליון דולר.

עוקץ סדרתי. מתווכת לורה פרסיאדו על רקע כתב הטענות שהגישה נגדה לשכת המקרקעין של קליפורניה (רפרודוקציה: חדשות NBC)

מאימיילים ותכתובות שהגיעו לידי רשת NBC עולה, כי המתווכת לורה פרסיאדו גבתה מקונים פוטנציאליים מקדמות עבור רכישת נכסים שלא היו בסמכותה למכור. את המקדמות נטלה לכיסה ונעלמה – והרוכשים נשארו בלי כסף ובלי בתים. באפריל הוגש כתב האישום נגד פרסיאדו והיא מואשמת בו ב-11 סעיפים של גניבה בנסיבות מחמירות. היא הכחישה את הטענות נגדה וכפרה באשמה.

באחד המקרים, בית בעיירה פונטנה שעמד בפני עיקול הוצע למכירה ב-315 אלף דולר, באזור בו מחירי הבתים עוברים בדרך כלל את ה-400 אלף דולר לבית. ג'ס לאולר, מתווך שהיה לו לקוח שהתעניין ברכישת הבית, אמר שכל פרטי העסקה נראו לגיטימיים. על פי הסכם התיווך הלקוח נדרש לשלם דמי רצינות בסך 5,000 דולר, אותם שילם, אולם אז העסקה המשיכה להדחות ולהתעכב. בשלב מסוים לאולר נכנס לאתר דירוג ההמונים Yelp כדי לבדוק את המתווכת של הבית.

לדבריו, "התחלתי לקרוא את זה והבטן שלי פשוט צנחה לרצפה. אתה לא צריך לבדוק עסקאות נדל"ן ב-Yelp, בשביל זה יש להם רישיון". הדפוס חזר על עצמו במקרים רבים בהם ארע שפרסיאדו, מסוכנות AE Real Estate, שמרה מקדמות מרוכשי בתים.

נוסף על ההליך הפלילי נגדה, גם לשכת המקרקעין של קליפורניה פתחה נגדה בהליכים, בטענה כי הציעה בתים שלא היה בסמכותה לתווך את מכירתם.

YOU MIGHT ALSO LIKE