הנשיא טראמפ צפוי להציג את התכנית שתשנה את חוקי ההגירה לארצות הברית
לאחר עבודת מטה מטעם חותנו של הנשיא, ג'ארד קושנר ושני יועצים בכירים, וושינגטון רוצה לשנות את חוקי ההגירה כדי להביא מהגרים משכילים יותר ובעלי יכולות

המאבק של הנשיא דונלד טראמפ בצמצום ההגירה לארצות הברית ממשיך, והפעם על הכוונת של הנשיא - ניסיון לשנות את חוקי ההגירה כדי למשוך מהגרים דוברי אנגלית, בעלי השכלה ובעלי יכולת עבודה. הנשיא צפוי להציג היום (חמישי) את תכניתו החדשה שנועדה להקשיח את חוקי ההגירה ולבטל את הגרלות הגרין-קארד המפורסמות.

מקורביו של טראמפ רוצים להפסיק את ההגרלה (אילוסטרציה: Shutterstock)

התכנית החדשה נרקמה על ידי שלושה בכירים בממשל טראמפ: חתנו ויועצו של הנשיא ג'ארד קושנר, היועץ סטיבן מילר והיועץ הכלכלי קווין האסט, במטרה לאחד את המחנה הרפובליקני סביב מדיניות ההגירה.

למרות שאישור התכנית על ידי הקונגרס אינו נראה באופק, חברי המפלגה הרפובליקנית יוכלו לתמוך במתווה הזה לקראת הבחירות הבאות שייערכו בשנה הבאה, אז צפויה מדיניות ההגירה, או משבר ההגירה כפי שמכנה זאת טראמפ, להיות במרכז הקמפיינים.

עד כה, ארצות הברית העניקה עדיפות למהגרים שיש להם קרובי משפחה החיים במדינה. למעשה, לשני שליש מאלה שקיבלו גרין-קארד יש משפחה החיה בארצות הברית.

למעשה, התכנית החדשה כלל לא צפויה לצמצם את מספר המהגרים, אך היא נועדה לשנות את מעמדם הסוציואקונומי של אלה שיורשו לחיות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. על פי התכנית עדיין ייכנסו לארצות הברית יותר ממיליון איש ואישה בשנה, אך רובם יהיו בעלי מיומנויות גבוהות, והם יוכלו להביא בני משפחתם מקרבה ראשונה (בני זוג וילדים).

היה אחד ממנסחי המסמך החדש. ג'ארד קושנר (צילום: Shutterstock)

בכירים בממשל טראמפ ציינו כי הם שואפים להביא את המפלגה הרפובליקנית להסכים למדיניות החדשה. לדבריהם, הנשיא טראמפ צפוי להציג את התכנית באופן מקיף, ולפרסם בשבועות הקרובים מסמך מפורט בנושא.

למרות השינויים הגדולים שתנסה התכנית החדשה לעשות במדיניות ההגירה של ארצות הברית, נראה שהיא לא מתייחסת לכמה עניינים שמעסיקים את המדינה בימים אלה. בין השאר, התכנית אינה מתייחסת לגלי ההגירה מגבולה הדרומי של ארצות הברית. היא גם לא עוסקת במעמדם של ילדי המהגרים הלא חוקיים, וב"חולמים", אותם אלה שנולדו בארצות הברית וזוכים להגנה.

התכנית החדשה לא עוסקת בגלי ההגירה מדרום. הגבול עם מקסיקו (צילום: Shutterstock)

בבואם לנסח את המדיניות החדשה, בחנו בכירי הממשל ויועציו של טראמפ את חוקי ההגירה של מדינות שונות בעולם ובהן קנדה, יפן, אוסטרליה וניו זילנד. במהלך ניסוח המדיניות הם מצאו כי רק 12% מהמהגרים שזכו לאישור לחיות בארצות הברית עשו זאת על בסיס תעסוקה ומיומנות. זאת, בניגוד למדינות האחרות, שם נע נתון מהווה יותר מחמישים אחוזים.

הבכירים בוושינגטון מציינים כי על ידי יישום המדיניות החדשה, שתעדיף מהגרים שיודעים אנגלית, שרכשו תואר, הכשרה או שיש להם הצעות עבודה במדינה, הנתון יעלה מ-12 אחוזים ל-57 אחוזים לפחות.

YOU MIGHT ALSO LIKE