איש הקרטל חמק ממאסר במשך עשור באמצעות שוחד לחוקר פדרלי
חוזה ביירון פיידראהיטה סבאלוס היה בין אלה שהיו אמורים להיעצר ולהישלח לכלא במבצע רחב-היקף נגד קרטל קאלי ב-2009. שוחד לבכיר פדרלי, במזומן ובשירותי זנות, השאיר אותו מחוץ לכלא - עד עכשיו

20 אלף דולר במזומן, ועוד אלפים על ארוחות יוקרה ושירותי זנות - זה היה המחיר ששילם ברון סמים קולומביאני לבכיר במשרד לביטחון המולדת כדי להימנע מהסתבכות פלילית. המתנות אולי השאירו אותו מחוץ לכלא במשך שנים, אולם הבכיר בקרטל קאלי יעמוד כעת בפני עונש מאסר בארה"ב, לאחר שהודה ששיחד את הקצין הפדרלי.

המשחד (מימין) והמשוחד (צילומים: לינקדאין, פייסבוק)

חוזה ביירון פיידראהיטה סבאלוס בן ה-60 הודה באישומים נגדו בבית משפט פדרלי בפלורידה אתמול (שישי), חודש לאחר שהוסגר מקולומביה. דינו ייגזר ב-19 ביולי. סבאלוס, שהתפרסם בכינויים "אל-עראבה" ו"פטרון דה קוקזיה", הוא אחד מברוני הסמים הגדולים בקולומביה, ומאחוריו עשרות שנות פשע.

לדברי התביעה, סבאלוס יצר קשר עם גריסטופר צ'יצ'יונה, לשעבר סוכן מיוחד במחלקת החקירות של המשרד לביטחון המולדת, במהלך פשיטה נרחבת על סוחרי סמים בקולומביה שהובילה ליותר מ-100 כתבי אישום נגד חברים בקרטל קאלי.

סבאלוס, אחד הנאשמים בפרשה, הזמין את הסוכן המיוחד לארוחה במסעדת יוקרה בבוגוטה, נתן לו בקבוקי משקה יקרים ו-20 אלף דולר במזומן, ושכר פרוצות שיצטרפו על סבאלוס בחדרו במלון מריוט בבירה הקולומביאנית. על פי חילופי דואר אלקטרוני בין השניים הודיע ברון הסמים כי מצא "שלוש נשים אלוהיות" עבור החוקר הפדרלי ב"קטלוג".

סבאלוס לאחר מעצרו בקולומביה. פני השוטרים מטושטשות מחשש לנקמה (צילום: ממשלת קולומביה)

בתמורה, הסוכן זייף מסמכים רשמיים ושיקר לממונים עליו בנוגע לתפקידו של סבאלוס בפעיליות הקרטל. כך לדוגמא זייף צ'יצ'יונה מסמכים רשמיים שזיהו את ברון הסמים הפעיל מאד כ"חשוד לשעבר" ב"תיק שנסגר", במקום כפושע נמלט שהחיפוש אחריו עדיין מתקיים.

צ'יצ'יונה בן ה-54 הודה באשמה בפברואר אשתקד ונידון ל-36 חודשי מאסר. סבאלוס הצליח לחמוק מעונש במשך כל השנים לא רק בזכות השוחד ששילם לסוכן האמריקאי, אלא גם בזכות עסקי הבקר והאורז שלו, המעסיקים אלפים במחוז באחו קאוקה שבקולומביה. כך על פי "אינסייט קריים", מכון החוקר תא הפשע המאורגן באמריקה הלטינית ובאיים הקאריביים.

בנוסף קיים סבאלוס קשרים הדוקים עם המיליציות בקולומביה, ששלטו בחלקים נרחבים מן המדינה עד לחתימת הסכם השלום במדינה ב-2016. בנוסף להשכנת שלום ברחבי המדינה, ההסכם גם הסיר את ההגנה עליה הסתמך סוחר הסמים סבאלוס, והוא נעצר עד מהרה, ובחודש שעבר, כאמור, הוסגר לארה"ב. 

YOU MIGHT ALSO LIKE