"אסור שיהיו שום יחסים מיוחדים עם ישראל"
הפרלמנטרית מניו יורק, אוקסיו קורטז, שקראה לא מזמן לצמצום הסיוע הביטחוני, מחריפה את הטון באופן חסר תקדים ולצד הקריאה לדון מחדש ביחסי וושינגטון- ירושלים, טוענת הפעם באימייל לתומכיה כי איפא"ק רודפת אותה ואת חברותיה השנויות במחלוקת, עומאר וטאליב. לדברי קובי ברדה, מומחה לפוליטיקה אמריקאית, מדובר ב"נקודת שפל ביחסים בין העמים"

חברת הקונגרס הדמוקרטית מניו יורק, אלכסנרה אוקסיו קורטז כבר ידועה בעמדותיה האנטי ציוניות מזה זמן רב ואף קראה להפסקת הסיוע הביטחוני לישראל, אך הפעם מדובר בעליית מדרגה של ממש, וזאת בעקבות אימייל בקשת תרומות בהול ששלחה לתומכיה, בתזמון אירוני במהלך יום העצמאות, בו היא טוענת כי איפא"ק פתחה במרדף אחריה ואחר שתי חברותיה למפלגה ושותפותיה לאותה תפיסת עולם אנטי ציונית, שיש שגם יאמרו על גבול האנטישמית, אילהן עומר ורשידה טליב, וקוראת באופן נחרץ לסיים את היחסים המיוחדים כדבריה, בין ארה"ב לישראל.

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: Shutterstock)

על פי לשון ההודעה, "זה רישמי - איפא"ק רודפת אחרי אלכסנדריה, אילהן ורשידה, אשר העלו לדיון את מדיניות החוץ ואת השפעות הכספים על המערכת הפוליטית, וכעת קבוצות לוביסטיות רבות פועלות להעניש אותן על כך. בממשל הנוכחי ובאלו שאחריו, אסור שיהיו שום סטטוס או יחסים מיוחדים (עם ישראל)".

תחילת הודעת האימייל מעוררת הסערה

לדברי קובי ברדה, ראש תוכנית גל בשערי מדע ומשפט ומומחה לפוליטיקה אמריקאית, "הפלג הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית ממשיך למתוח את הגבולות בנושא הקשר ההיסטורי של יחסי ישראל-ארה"ב האינטימיים, שהתחילו בהכרה במדינה היהודית של הנשיא טרומן, דרך המכירה הראשונה של נשק התקפי בתקופת לינדון ג'ונסון ועד ימנו אנו. רק עיוור לא רואה את ההחרפה של היחס של חברים במפלגה הדמוקרטית, שנחטפה ע"י חבורה של סהרורים בראשותן של שלושת חברות הקונגרס AOC, ראשידה טאליב ואילהאן עומאר.

הבעיה היא שהיחס הזה משפיע גם על המועמדים הדמוקרטים לבחירות לנשיאות 2020 דוגמת ברני סנדרס ובאטו אורוק שקראו לאחרונה לממשלת ישראל "ממשלה גזענית", החרמה של כנס איפא"ק ע"י הסנטורית אליזבת וורן, ועוד שלל דוגמאות מהתקופה האחרונה. נדמה כי האופן בו משגרת AOC את המכתב שלה לתומכיה, "על מנת לגייס כסף" ולקרוא להחרבת היחסים בין ישראל לארה"ב, היא נקודת שפל שלא זכורה לי מההיסטוריה של היחסים בין העמים".
 
 
 
 
YOU MIGHT ALSO LIKE