המחוקקים בפלורידה החליטו לחמש את המורים. המורים לא אוהבים את זה
אחרי אישור הקונגרס והסנאט המקומיים חתם המושל רון דסנטיס על החוק שמאפשר לכל מורה החפץ בכך להגיש בקשה לרישיון נשק שיאפשר לשאתו בבית הספר. מורה מקומית: "זה אחד הרעיונות הכי גרועים שאי פעם בוצעו"

מושל פלורידה ריק דסנטיס חתם ביום רביעי האחרון על החוק שמרחיב את תכנית "המשגיח" (Guardian) ומעניק לכל מורה החפץ בכך את האפשרות לשאת נשק בעבודה. עד עתה רק מורים שנשאו בתפקיד נוסף, דוגמת מאמן אחת מקבוצות הספורט, יכולו לקבל רישיון לשאת נשק בתפקיד. על פי החוק החדש, כל מורה שיבקש יוכל לקבל את הרישיון, בתנאי שיעמוד בבדיקות הסמים והרקע הפסיכיאטרי הנדרשות. החוק אמור להכנס לתוקף באוקטובר הקרוב, מה שאומר שכבר בשנת הלימודים הקרובה יהיו יותר כלי נשק בבתי הספר בפלורידה.

החוק אושר ברוב מצומצם. מושל פלורידה רון דסנטיס (צילום: AP)

החוק אושר ברוב מצומצם יחסית בקונגרס ובסנאט המקומיים, תוך שהמחוקקים הדמוקרטיים במדינה הדרומית מביעים התנגדות נחרצת להגדלת מספר כלי הנשק במדינה בכלל וברחבי ובתחומי בתי הספר בפרט, בין היתר על רקע נתונים גורפים שחימוש אזרחים לא מפחית אירועי ירי המוני אלא דווקא מגדיל את התרחשותם.

גם המורים בפלורידה לא אוהבים את החוק. ג'יימס וושינגטון ממחוז פסקו, מורה בתיכון "גולף", אמר בראיון לעיתון טמפה ביי טיימס: "זו לא הסיפה שבגללה אנחנו נכנסים לכיתות וזה עוד דבר מתסכל שאנחנו צריכים לעשות. אני יודע שזה על בסיס התנדבותי כרגע, אבל באיזשהו שלב תלמידים יתחילו לאבד את האמון שלהם ולא לדעת מי מהנמורים נושא נשק ומי לא. כל המורים יושלכו לחבית המורים החמושים והקשר המיוחד שאנחנו יוצרים עם התלמידים עומד להפגע".

לדבריו הצטרפה ג'ודי לינדקיסט ממחוז אורנג', שמלמדת בבית הספר היסודי "אנדובר", שאמרה: "כמורה במערכת החינוך הציבורית מזה 25 שנה, אני חושבת שלחמש את המורים זה באופן גורף אחד הרעיונות הכי גרועים שאי פעם בוצעו. זה לא יסייע להגביר את בטיחות התלמידים ובהתי הספר, אולם זה ללא ספק יגרום ליותר סיכונים ואי ודאות עבורם".

"אחד הרעיונות הכי גרועים שאי פעם בוצעו". ג'ודי לינדקיסט (צילום: באדיבות המצולמת, דרך טמפה ביי טיימס)

החוק החדש הוא עוד אחת מהתגובות של פלורידה לפיגוע הירי שאירע בפברואר אשתקד בתיכון מרג'ורי סטנמן בפארקלנד, בו נהרגו 17 בני אדם, רובם תלמידים. הירי המחריד עורר מחאה נרחבת נגד קלות האפשרות להשיג נשק בארצות הברית, שהפכה – בהובלת בני נוער ניצולי הפיגוע – לאחת המחאות הנרחבות ביותר במדינה מאז מלחמת וייטנאם.

זמן קצר לאחר הירי חתם המושל לשעבר ריק סקוט על הצעת חוק שמטילה מספר מגבלות על נשיאת נשק, בהן העלאת גיל האפשרות לרכוש נשק חם מ-18 ל-21. במקביל, יצר החוק את תכני "המשגיח" שאפשרה לחמש מורים ושמורחבת בחוק החדש שאושר השבוע.

ריק סקוט חותם על החוק שיצר לראשונה את תכנית שמאפשרת לחמש מורים ושהורחבה השבוע, מרץ 2017 (צילום: WSVN)

לא רק פלורידה הגיבה לירי בפארקלנד בחקיקה: אפילו הנשיא דונלד טראמפ, יקיר איגוד הרובאים הלאומי (NRA) ותומך נלהב בזכות לשאת נשק ללא הגבלה, הכיר בכך שיש גבול לכל תעלול והביע תמיכה בהחלטת משרד המשפטים לאסור על ייצור והפצת התקני bump stock, שהופכים כלי נשק סטנדרטיים – ומסוכנים בפני עצמם – למכונות ירייה בעלות כוח הרג מוגבר. בזמן הודעת משרד המשפטים מדצמבר האחרון, שנכנסה לתוקף בסוף מרץ, ההערכות היו כי כחצי מיליון התקנים כאלה כבר נמכרו.

YOU MIGHT ALSO LIKE