במהלך פשיטה על בית בשכונה אמידה: עצור אחד ומעל לאלף כלי נשק שהוחרמו
כוחות שיטור פדרליים ומקומיים פשטו על בית בשכונת הולמבי הילס האמידה בלוס אנג'לס, שם הוחרמה כמות גדולה של כלי נשק ותחמושת. גבר בשנות ה-50 לחייו נעצר ושוחרר בערבות למחרת, טרם הוגש כתב אישום נגדו

יממה לאחר שכוחות שיטור פדרליים ומקומיים פשטו על בית בשכונת הולמבי הולמס האמידה, הסמוכה לבל אייר, ומצאו בו יותר מאלף כלי נשק, מתבררים פרטים נוספים בנוגע לפרשה החמורה.

מעל לאלף כלי נשק שונים נמצאו במהלך הפשיטה (צילום: משטרת לוס אנג'לס)

"בשלב זה, אין כל הוכחה שמצביעה על כך שכלי הנשק שימשו לבצע פשעים, אך הדבר עשוי להשתנות עם המשך החקירה", אמרה מוקדם יותר היום (חמישי) ג'ינג'ר קולברון, דוברת הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF).

כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי פשטו סוכני ה-ATF ושוטרי ה-LAPD יחדיו על הבית, וזאת לאחר שביהמ"ש אישר צו חיפוש, דבר שקרה "לאחר שהתקבל טיפ אנונימי לפיו דייר הבית מייצר ומוכר כלי נשק באופן לא חוקי", כך על פי ג'ף לי ממשטרת לוס אנג'לס.

עוד נמסר מהרשויות כי נדרשו 15 שעות על מנת ש-30 השוטרים והסוכנים ישלימו לפנות את הבית מכלי נשק ותחמושת. במקביל לפשיטה על בית זה, כוחות נוספים פשטו על בית בצ'יינטהטאון, אולם לא ברור מה אם הם מצאו שם דבר.

גם כמות עצומה של תחמושת נמצאה בפשיטה (צילום: משטרת לוס אנג'לס)

בבית בהולמבי הילס נעצר ג'יראד סאינז בן ה-57, וזאת בטענה שעבר על החוק בקליפורניה שאוסר על אחזקת רובי סער. "בין כל כלי הנשק נמצאו גם רובי סער 50. בראונינג, כלי נשק שאינו חוקי במדינה", הסביר סגן כריס רמירז ממשטרת לוס אנג'לס.

סאינז בילה את הלילה במעצר והשתחרר בבוקר יום חמישי לאחר ששילם 50 אלף דולר דמי ערבות, כך על פי מרווין קראודר ממשרד השריף של מחוז לוס אנג'לס. כתב אישום רשמי לא הוגש כנגד החשוד, אך החקירה נמשכת בשלב זה וככל הנראה הוא יוגש בתוך ימים ספורים.

סוכני ה-ATF בוחנים את כלי הנשק מחוץ לבית (צילום: משטרת לוס אנג'לס)

מעבר לכך, המשטרה לא הוסיפה פרטים נוספים בעניין, למעט העדכון כי אין חשד שסאינז קשור לפעילות טרור כלשהי. בתמונות שצולמו ממסוקי חדשות שחגו מעל לבית ניתן לראות מאות כלי נשק פזורים על גבי שביל הגישה לבית, ביניהם אקדחים ורובי סער גדולים יותר.

על פי ה-ATF, מעבר לכלי הנשק נמצאו בבית גם כלים להרכבת ויצירת כלי נשק, וגם הם הוחרמו.
YOU MIGHT ALSO LIKE