היורה מבית הכנסת צפוי לעונש מוות פדרלי
109 סעיפי אישום הוגשו נגד ג'ון טימות'י ארנסט, החשוד בביצוע הירי בבית הכנסת של חב"ד בפאווויי. כתב האישום מורכב מאישום אחד של פשע שנאה ואחד של הפרעה לפולחן חוקי - כפול 54 האנשים שנכחו במקום

החשוד העצור בנוגע לירי הקטלני בבית הכנסת שבדרום קליפורניה, ובהצתת מסגד באסקונדידו הסמוכה, ניצב בפני 109 סעיפי אישום פדרליים. כך הוכרז היום. ג'ון טימות'י ארנסט בן ה-19 כפר בסעיפים מרובים של רצח וניסיון לרצח - עם נסיבות מיוחדות של פשעי שנאה ושימוש בנשק - כמו גם הצתת בית תפילה.

החשוד נטול החרטה בתא הנאשמים (צילום: NBC)

ארנסט מואשם כי ב-27 באפריל, ביום האחרון של חג הפסח, הוא נכנס לבית הכנסת של חב"ד בעיר פאוויי שבפאתי סן דייגו ופתח באש, ממנה נהרגה לורי גילברט קיי ז"ל ונפצעו שלושה, ביניהם רב בית הכנסת ישראל גולדשטיין.

היום הוגש נגד החשוד כתב אישום פדרלי בן 109 סעיפים פליליים חדשים, בכללם 54 סעיפים הפרעה לזכות הפולחן הדתי החופשי ו-54 סעיפי פשע שנאה. "זה סעיף אחד על כל אדם שהיה בבית הכנסת ב-27 באפריל, כולל 12 ילדים", אמר התובע הפדרלי רוברט ברואר. "כל אחד מהסעיפים הללו נושא בחובו פוטנציאלית את עונש המוות".

ארנסט מואשם גם בהצתת מסגד דאר אל-ארקאם שבאסקונדידו הסמוכה ב-24 במרץ האחרון, זמן קצר לפני תפילת הבוקר. בכתב התביעה הפדרלי נכתב כי החשוד בהצתה הגיע למסגד ברכב מסוג דומה לזה בו הגיע לירי בבית הכנסת.

נהרגה תוך הצלת חיי הרב. לורי קיי גילברט ז"ל (צילום: פייסבוק)

ארנסט כבר הואשם בבית המשפט של קליפורניה בסן דייגו, אולם כעת עומד בפני אישומים פדרליים מקבילים. "לא נרשה שיצודו את בני קהילתנו בבתי התפילה שלהם, שם עליהם לחוש חופשיים ובטוחים לקיים את מצוות דתם", אמר ברואר.

בטרם יצא למסע הירי שלו, השאיר ארנסט מסמך רווי שנאה וגזענות, בו הצהיר כי אין בו כל חרטה מלבד על כך שלא הרג יותר יהודים. הרובה בו ביצע את הירי, M&P 15 ספורטס II של סמית' אנד ווסון, נרכש באופן חוקי מידי מוכר מורשה. לדברי התובעים, ארנסט אינו חשוד בעבירות נשק פדרליות בהקשר לרכישת הנשק, אולם לא השיבו לשאלת אחת הכתבים, ששאלה אם לחשוד היה רישיון ציד.

באשר לניסיון להצית את המסגד, אמרו השוטרים כי החשוד השאיר אחריו גרפיטי. הם סירבו למסור את תוכנו המדויק, אולם אמרו כי הוא התייחס לירי בניו זילנד, שאירע שבוע קודם לכן. גם במסמך שהשאיר אחריו ברשת השנאה 8צ'אן שיבח ארנסט את הירי בניו זילנד וציין אותו כמקור השפעה למעשהו.

YOU MIGHT ALSO LIKE