הנשיא מצייץ והשווקים יורדים
שיחות הסחר נתקלות בקשיים, טראמפ מאיים בהגדלת שיעור מכסי המגן הקיימים והוספת חדשים, סין בתגובה מאיימת ב"צעדי נגד הכרחיים" והמשקיעים מצידם - מחכים שהעשן יתפזר לפני שיחזרו לרכוש

שוק המניות המשיך ליפול במחצית יום המסחר היום (חמישי) בעת שהמשקיעים הפגינו רתיעה מקניית מניות עד שיתברר גורל שיחות הסחר בין ארה"ב לסין, ותהו אם העלאת מכסי המגן נגד סין, בה איים הנשיא טראמפ, תיכנס לתוקפה מחר. ההסלמה הרטורית בין הצדדים בוודאי לא הרגיעה את השחקנים בשוק.

הבורסה בניו יורק (צילום: Shutterstock)

מדד הדאו ג'ונס נפל ב-367 נקודות, שהם 1.41%, לרמה של 25,600 נקודות. מדד הסטנדרד אנד פור איבד 31 נקודות, או 1.08% לרמה של 2,848. מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק נפל ב-94 נקודות, שהם 1.18% מכלל ערכו, לרמה של 7,849. "כולם מנסים להבין מה יקרה בסוף. האם מכסי המגן יופעלו הלילה?" אמר כריס קוק, נשיא ומנכ"ל ביקון קפיטל מנג'מנט. "השווקים מתחננים לחדשות טובות, כל ניצוץ לכך שהמצב לא מתפוצץ", הוסיף.

חששות המשקיעים מפני הסלמה במתיחויות הסחר הוצתו מחדש בתחילת השבוע לאחר שהנשיא צייץ כי יגדיל את שיעור מכסי המגן על מוצרים סיניים בסך 200 מיליארד דולר מ-10% ל-25%. בציוץ נוסף איים הנשיא להטיל מכס של 25% גם על מוצרים נוספים בסך 325 מיליארד דולר.

אתמול בלילה שוב איים טראמפ במכסי מגן קשים אם לא יושג הסכם בשיחות הסחר. בעצרת תמיכה בפלורידה טען טראמפ כי סין "הפרה את העסקה" בשיחות. "אתם רואים את מכסי המגן שאנחנו עושים?" אמר טראמפ לקהלו. "כי הם הפרו את העסקה... הם הפרו את העסקה. אז הם מגיעים בטיסה. סגן ראש הממשלה מגיע מחר, אבל הם הפרו את העסקה. הם לא יכולים לעשות את זה. אז הם ישלמו".

משרד המסחר של סין הגיב היום (חמישי) בהודעה לפיה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם תנקוט ב"צעדי נגד הכרחיים" אם יופעלו מכסי המגן המוגדלים בהם איים טראמפ החל מחצות. דוברת המשרד גאו פנג אמרה בהודעה מאוחרת יותר כי לסין "הנחישות והיכולת להגן על האינטרסים שלה".

YOU MIGHT ALSO LIKE