בלי דרמות: הכירו את הוויטמין שיסייע לכם להשיג מראה עור צעיר, רענן וגמיש
הדרך העיקרית לוודא שוויטמינים משפיעים על בריאות העור היא להבטיח את בריאותו הכללית של הגוף. קראו על אחד הוויטמינים שמשחקים תפקיד מפתח בשיפור הבריאות

מחקרים מראים, כי ויטמינים מסוימים עשויים לשחק תפקידי מפתח בבריאות העור. במקרים רבים, ויטמינים אלה הם היעילים ביותר כשמורחים אותם הישר על העור. שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת, שכוללת מזונות עשירים בוויטמינים עשויה לשפר את בריאות העור, כחלק משיפור הבריאות הכללית.



יצרני מוצרים לטיפוח העור טוענים, כי הוויטמין הנכון יכול לחולל מהפכה בבריאות העור, להיחלם בהזדקנותו ולרפא אקנה. הוויטמינים עצמם אינם מהפכניים. הם נמצאים במזונות טבעיים וחשובים לתפקוד התקין של הגוף האנושי. לכן הדרך העיקרית לוודא שוויטמינים משפיעים על בריאות העור היא להבטיח שהגוף בריא באופן כללי.

בדומה לוויטמין C, גם ויטמין E הוא נוגד חמצון שיכול לסייע בהאטת תהליך ההזדקנות לו גורמים רדיקלים חופשיים. ממחקר ראשוני שנערך בנושא עולה, כי תוספי ויטמין E יכולים להאט את הזדקנות העור, אך המחקר אינו מכריע.

זרעים, אגוזים, תרד, עוף ותירס, נמצאים ברשימת המזונות העשירים בוויטמין E. מוצרים רבים לטיפוח העור מכילים ויטמין E, שנחשב גם לאחת התרופות הפופולריות לטיפול בצלקות. עם זאת, מחקר שבדק את יכולתו של הוויטמין לטשטש את מראה הצלקות העלה תוצאות סותרות.



בסתר שנערך בשנת 2015 נמצא, כי ויטמין E מנע הצטלקות במספר מחקרים, אך במחקרים אחרים, הוויטמין לא עבר או החמיר את מצב הצלקות. כמו כן, במחקר שנערך בשנת 2010 נמצא, כי מריחת קרם שמכיל ויטמין D וויטמין E יכולה לסייע בשיפור אטופיק דרמטיטיס.

כמה מחקרים קודמים הראו, כי ויטמין E יכול לעזור בריפוי פצעים, במיוחד אם צורכים אותו בשילוב עם ויטמין C ועם אבץ. הוויטמין יכול לעזור גם בטיפול באקנה ובפצעי לחץ. 

YOU MIGHT ALSO LIKE