חברת פיתוח נדל"ן מדרום קליפורניה מואשמת בגניבה של עשרות מיליונים ממשקיעיה
2 תביעות הוגשו כנגד החברה, וזאת בנוסף לקנס שהיא עלולה לקבל מגוף שמפקח על התעשייה. על פי החשד, החברה פעלה בדרכה מרמה רבות כגון "הפרזה של נכסיה" ו-"הסתרת עובדות חשובות מהמשקיעים". בחלק מהמקרים היא פשוט סירבה להחזיר את כספי ההשקעה למרות שסעיף יציאה הוכנס לחוזה של המשקיעים

תושב מחוז אורנג' (דרום קליפורניה) העומד בראש חברת פיתוח נדל"ן מואשם בהונאת ענק במסגרתה גנב ממשקיעים כ-44 מיליון דולר, כך על פי מסמכים שהוגשו השבוע לבית המשפט.

שופהוף על רקע תמונת פרויקט שהחברה עומדת מאחוריו בניופורט ביץ' (צילום: חברת Shopoff Realty Investments)

המשקיעים הגישו שתי תביעות ענק כנגד וויליאם שופהוף, שכיהן כנשיא ומנכ"ל של חברת Shopoff Realty Investments בעיר ארוויין. בנוסף, קנס כספי יוטל עליו ע"י FINRA, רשות הפיקוח על התעשייה הפיננסית ("Financial Industry Regulatory Authority").

חברת Shopoff גייסה כספים להשקעה בפרויקטים ברחבי ארצות הברית, ביניהם דירות ובתי עסקים בקליפורניה, אילנוי וצפון קרוליינה. רק בחודש מרץ האחרון החברה מכרה קומפלקס של 624 יחידות דיור בעבור 100 מיליון דולר.

על פי התלונה שהוגשה ל-FINRA, וויליאם שופהוף זמם לגנוב 12.5 מיליון דולר מ-29 משקיעים בין השנים 2010 ל-2017. הוא פעל ביחד עם אחיו, סטיבן, וחברה שנקראת "Shopoff Securities". בתלונה נכתב שהאחים שופהוף לא טרחו להסביר למשקיעים שהכסף שלהם ישמש לכיסוי העלויות האישיות של וויליאם, ועל מנת להחזיר את כספי ההשקעה של משקיעים אחרים.

למרות העובדה שהוא ערב להשקעה מהונו האישי שלו ושל אשתו, שופהוף לא חשף בפני המשקיעים שמדובר בהון לא-נזיל: "שופהוף הפריז במכוון בנכסים שהוא ואשתו מחזיקים בתצהיר כספי שהוגש למשקיעים", נכתב בתלונה. עוד הוסבר בתלונה שהחברה "הסתירה עובדות חשובות למשקיעים, ואלה שלא הוסתרו הוצגו בצורה שונה מאוד מהמציאות". כך למשל, החברה לא עדכנה שהגירעון תקציבי שלה טפח מ-2.8 מיליון ל-22.6 מיליון דולר במהלך העבודות על אחד הפרויקטים.

המתלוננים דורשים מהחברה "למסור כל רווח שהושג בצורה לא יאה" למשקיעים. מצד שני, חברת Shopoff מכחישה את המיוחס לה ונשבעת להילחם בהאשמות בבית המשפט: "מדובר בטענות חסרות בסיס. כל המלווים קיבלו את כספם כולל ריבית כפי שסוכם עמם. לא נגרם עוול לאיש מהמשקיעים", כלשון ההודעת החברה.

כאמור, בתי תביעות ענק אף הוגשו כנגד החברה בטענה שהחברה לא החזירה כספים בגובה 31 מיליון דולר למשקיעים. על פי התביעה, בחוזה ההשקעה הוכנס סעיף "buy out" במסגרתו המשקיעים יכולים לקבל את כספם בחזרה במחיר בשנקבע מראש. לטענת המשקיעים, הם לא קיבלו את הכסף למרות הדרישה לפעול בהתאם לחוזה.

עורכי דינו של שופהוף סירבו להגיב לידיעה וטענו שהם יוכיחו את חפותו בבית המשפט.

YOU MIGHT ALSO LIKE