אגו טריפ? ביל דה בלאזיו קופץ למירוץ לנשיאות
למרות שעושה רושם שהתמיכה לא שם - לא באיווה ובמדינות הפריימריז המוקדמות, לא בניו יורק, לא בקרב יועציו וגם לא בקרב בני ביתו - ראש עיריית ניו יורק לוטש עיניים לבית הלבן

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, צפוי להכריז על הצטרפותו לשדה המתמודדים הצפוף על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב. כך מדווח היום העיתון ניו יורק דיילי ניוז, על סמך ארבעה מקורות יודעי-דבר. ההכרזה עשויה לבוא במסיבת יום הולדתו ה-58 של דה בלאזיו ביום רביעי. היא היתה אמורה בתחילת להיערך השבוע, אולם נדחתה - כך על פי מקור נוסף.

הוא יודע הכי טוב? ביל דה בלאזיו (צילום: NBC)

ועדת הפעולה הפוליטית (PAC) של דה בלאזיו, "פיירנס" שמה, ערכה לאחרונה סקר בקרב בוחרי איווה (שם ייערכו הפריימריז הראשונים). ה-PAC גם מימן את נסיעותיו של דה בלאזיו לאחרונה למדינות הפריימריז המוקדמות - איווה, ניו המפשייר, נבדה ודרום קרוליינה.

כבודו מצטרף כאמור לשדה גדוש במתמודדים - לפחות 21 נכון לספירה האחרונה, לא כולל עצמו ועד 2-3 שטרם הכריזו רשמית. ראש העירייה עלול לא לעמוד בתנאים להשתתפות בעימותים, שהוגבלו על ידי הוועדה הדמוקרטית הלאומית ל-20 משתתפים שיחולקו לשני עימותים שייערכו בימים עוקבים.

על מנת לעמוד בתנאים, על המתמודדים לקבל לפחות אחוז אחד של תמיכה בשלושה סקרים מסוימים שייבחרו על ידי הוועדה, או לעמוד ברף מסוים של תרומות לקמפיין. היום אמר דה בלאזיו שנכון להיום, הוא אינו חושב שהוא עומד בתנאים להשתתפות בעימותים.

אפילו היא לא חושבת שזה רעיון טוב. הרעיה, שירליין מקריי (צילום: קווין הייגן, ניו יורק טיימס)

לא לגמרי ברור מדוע דה-בלאזיו צריך את זה. הביקור שלו באיווה היה די כישלון, עם קהל של פחות מ-30 איש שבא לשמוע אותו והיתקעות בסופת שלג לאחר שלא שעה לאזהרות ויצא לדרך מסו סיטי לדה מוין. תושבי ניו יורק חושבים שזה רעיון נורא (76 אחוזים מתנגדים שירוץ לנשיאות, רק 18 אחוז תומכים), יועצת הקמפיין שלו לראשות העירייה, רבקה כץ, אמרה לו כך אף היא - ואפילו רעייתו לא מתלהבת מהרעיון. שיעור שביעות הרצון מתפקודו של דה בלאזיו כראש העירייה עומד על 42-44 אחוזים, בסקר האחרון שערכה אוניברסיטת קוויניפיאק.

YOU MIGHT ALSO LIKE