התביעה טוענת כי הנאשם נהג לצפות בנשים במשך שנים ולתכנן כיצד ירצח אותן בסכין כדי להגיע לסיפוק מיני - ודורשת עונש מוות. אחת מקורבנותיו היא זוגתו לשעבר של השחקן אשטון קוצ'ר

טכנאי מזגנים המואשם ברצח שתי נשים בקליפורניה וצעירה באזור שיקגו היה נוהג "לצפות בקורבנותיו, לעקוב אחריהם, לארוב להם ולצוד אותם" לפני שדקר את הנשים כדי להגיע לסיפוק מיני - כך טענה אתמול (חמישי) התביעה של לוס אנג'לס עם פתיחת משפטו של מייקל גרגיליו בן ה-43. אחת מהנשים שרצח בקליפורניה הייתה זוגתו לשעבר של השחקן אשטון קוצ'ר.

התביעה דורשת עונש מוות. מייקל גרגיליו (צילום: משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס)

המשפט החל עם דבריו של התובע, שכינה את הנאשם בפני המושבעים "השכן הרוצח" והוסיף כי המעשים שלו "שחיטה מתודולוגית וסיסטמתית של נשים". התובע דניאל אקמון אמר להם כי הם צפויים לשמוע בדיון ש"במשך קרוב ל-15 שנה גרגיליו נהג לצפות בנשים, תמיד צופה. והתחביב שלו היה לתכנן את ההזדמנות הטובה ביותר לתקוף נשים בסכין סביב ביתן".

גרגיליו מואשם בשני מעשי רצח ובניסיון רצח בשל תקיפות שאירעו באיזור לוס אנג'לס בין השנים 2001-2008, ובהם נרצחה חברתו לשעבר של קוצ'ר, אשלי אלרין בת ה-22.

גרגיליו נעצר בשנת 2008 לאחר שראיית DNA קישרה בינו לבין אחת התקיפות. הוא הואשם במקביל ברצח של בת 18 מאילינוי, שנמצאה במפתן ביתה על ידי אביה - כשהיא דקורה בחזה ומפתח הבית עדיין בידה. התביעה דורשת עונש מוות, אך הנאשם טוען לחפותו.

עורך דינו דניאל נרדוני הזכיר לחבר המושבעים במהלך דברי הפתיחה שלו כי מרשו חף מפשע, וכי ישנם גברים אחרים שלהם יש מניע ואפשרות טובה יותר לבצע את הרצח. הסנגור ציין עוד כי לא נמצאו כלי נשק וכי לא נמצאה שום ראיית DNA שקושרת בינו לבין מותה של אלרין.

חשב שמדובר בכתמי יין. אשטון קוצ'ר (צילום: Shutterstock)

המשפט צפוי להימשך שישה חודשים. קוצ'ר, שנשוי כיום למילה קוניס, הוא בין העדים שצפויים לעלות לדוכן. חברתו לשעבר נמצא מתה בשנת 2001 בביתה שבהוליווד הילס. קוצ'ר סיפר לשוטרים כי הוא בא לאסוף את הצעירה למסיבה אחרי טקס פרסי הגראמי, אך היא לא ענתה לדלת. הוא ניגש לחלון האחורי והבחין בכתם אדום, אותו הוא חשב בהתחלה ליין, על אחד השטיחים. גופתה נמצאה יום לאחר מכן על ידי חברה של אלרין.

אישה נוספת שנפלה קורבן לידיו של גרגיליו, כך על פי התביעה, היא מריה ברונו בת ה-32, שנדקרה למוות בדירתה שבפרבר אל-מונטה בשנת 2005. החזה שלה נחתך מגופתה. אישה אחרת הותקפה בדירתה שבסנטה מוניקה בשנת 2008, אך היא שרדה את התקיפה.

YOU MIGHT ALSO LIKE