האקדמיה של משטרת ניו יורק מציגה: סדום ועמורה
צוערת שהודחה מהאקדמיה טוענת שספגה התעמרויות שפגעו בה פיזית ולבסוף הורחקה משום שסירבה לשתף פעלה עם "משחקי החיזור" של המדריכים. המשטרה: "אפס סובלנות להטרדה מינית. התביעה נלמדת"

מערכות יחסים אסורות בין מדריכים וצוערות, טובות הנאה מיניות ועונשים גופניים הם חלק מהתמונה הקשה שהציגה צוערת לשעבר באקדמיה של המשטרה המפורסמת ביותר בעולם.

לא שיחקה את המשחק. גלנדה מג'יה (צילום: באדיבות המצולמת, דרך דיילי ניוז)

גלנדה מג'יה, 37, תבעה ב-2017 את משטרת ניו יורק בבית משפט פדרלי בברוקלין בעקבות פציעות גופניות שנגרמו לה במהלך האימונים הפיזיים באקדמיה, בהן שברים ברגל אחת ופציעת גב. לטענתה, היא פוטרה מהמשטרה מבלי שהוצגה בפניה סיבה ובכך נהרס חלומה להפוך לבלשית.

בתביעתה מצטטת מג'יה מקורות שטוענים מערכות יחסים בין מדריכים וצוערות באקדמיה הן מחזה נפוץ. לטענתה, מערכות יחסים אלו קשורות לאימונים קלים יותר ושיבוצים טובים יותר אחרי הלימודים. באחד מתצהיריה אמרה כי "אם את לא מפלרטטת או שאת לא חברותית באופן שבו את רוצה שתהיי חברותית, מאמני הכושר והסמלים מתחילים להתעמר בך. ראיתי מדריכי אימון גופני מנסים לחזר אחרי צוערות ואם את מדברת הם הופכים את חייך לגיהינום".

עוד אמרה מג'יה בתצהירה: "מוטב שתפלרטטי. מוטב שתעפעפי בריסייך. מוטב שתצניעי את עצמך. מוטב שתצאי, תקיימי יחסי מין, כל מה שצריך, אם את רוצה לסיים ואם את רוצה להגיע לתחנה טובה. אם לא תעשי את זה, יתעללו בך". עורכת דינה של מג'יה, קלי או'קונל, אמרה לעיתון דיילי ניוז כי "אפילו שזה אמור להיות אסור, היו קרבה וחיזורים סביבה כל הזמן. בגדול, היא סולקה מהאקדמיה וחלומותיה נהרסו בגלל שהיא לא שיחקה את המשחק".

טובות הנאה מיניות תמורת שיבוץ איכותי בסוף ההכשרה. טקס הסיום של האקדמיה של משטרת ניו יורק (צילום: Shutterstock)

מג'יה, בעלת תואר שני בתאוריות של שיקום וענישה מאוניברסיטת סנט ג'ון, החלה את תכנית ההכשרה בת ששת החודשים של המשטרה בינואר 2014. היא נאלצה להפסיק ולחזור לסירוגין בשל סיבות רפואיות, ופעם אחת אף הואשמה על ידי אחד המדריכים שהיא מזייפת את פציעותיה, אף שאימוניה הופסקו בהוראת רופא. היא פוטרה בפברואר 2015 ולא קיבלה הטבות או נהנתה מהגנה מקצועית משום שהייתה עדיין שוטרת "על תנאי".

דוברת משטרת ניו יורק ג'סיקה מקרורי מסרה בתגובה כי "יש אפס סובלנות כלפי הטרדה מינית במשטרה. המשטרה תבחן את התביעה".

YOU MIGHT ALSO LIKE