לוס אנג'לס מנסה למנוע מווייז להכניס נהגים אל שכונות מגורים קטנות
מועצת העירייה אישרה פרויקט ניסיוני שנועד לפעול יחד עם החברה כדי למנוע הכוונת נהגים אל רחובות קטנים בניסיון לחסוך להם כמה דקות נסיעה

מועצת העיר לוס אנג'לס אישרה אתמול (שלישי) תכנית ניסיונית שתמנע כניסה של רכבים לשכונות מסוימות כתנאי לשיתוף פעולה עם אפליקציות ניווט כגון ווייז.

עכשיו רק צריך לחכות שהאפליקציה תסכים לעבוד עם המועצה (צילום: Shutterstock)

"יש יתרונות רבים לאפליקציות כמו ווייז", אמר בשנה שעברה חבר המועצה פול קרקטוריאן במהלך דיון על ההצעה שלו שאושרה אתמול פה אחד, "הם יכולים להפוך את הנהיגה ליעילה יותר, אבל עם כל התקדמות טכנולוגית, יש לשקול כל תוצאה". הוא הוסיף כי העירייה "תהיה חייבת לפתוח בדיאלוג עם חברות הטכנולוגיה כדי לראות אם הם יעבדו איתנו כדי לצמצם את ההשפעה שיש לאפליקציות שלהן על אזורי מגורים שקטים ולהגביר את הבטיחות בתעבורה בשכונות שלנו".

לוס אנג'לס הייתה חתומה על הסכם שיתוף מידע עם ווייז בין השנים 2015-2017. בשנה שעברה, פורסמו ידיעות רבות על כך שאפליקציות ניווט כגון ווייז גורמות לבעיות שונות בלוס אנג'לס ובערים שונות ברחבי ארצות הברית, כאשר האפליקציות שולחות נהגים אל שכונות מגורים שקטות בניסיון לקצר את זמן הנסיעה שלהם.

לפני שנה החל חבר מועצת עיריית לוס אנג'לס, דיוויד רייו, לקדם חקיקה שתגביל את השימוש באפליקציית הניווט, ווייז, ברחובות העיר. לדבריו, האפליקציה יוצרת עומסי תנועה ובעיות שמגבירים את הסיכון בכבישי העיר. הוא שלח מכתב ללשכת היועץ המשפטי לעירייה, בבקשה לבחון נקיטת צעדים חקיקתיים נגד החברה המפעילה את האפליקציה, שנמצאת בבעלות גוגל.

"ווייז משפיעה על תכנון התנועה בעיר, על השכונות ועל בטיחות הציבור בדרכים זה זמן רב. תגובות החברה אינן הולמות את המצב ואין לה פתרונות. בחברה אומרים שמשבר גודש התנועה לו גורמת האפליקציה הוא מחיר הקדמה. אני חושב שזו טעות", כתב רייו. לדבריו, האפליקציה גורמת להחמרה בעומסי התנועה בשכונת שרמן אוקס. רחוב קטן שמיועד לתושבי השכונה הפך ציר אלטרנטיבי, אליו מובילה האפליקציה כ-679 כלי רכב בשעה. מצב שגורם לתאונות ולבעיות אחרות.

YOU MIGHT ALSO LIKE