ניו ג'רזי: רק 60 ימי מאסר לרב שהורשע במעילת ענק מביה"ס לחינוך מיוחד
למרות שהואשם והורשע בכך שגנב כרבע מיליון דולר מקופת בית הספר שאותו הוא ייסד בלייקווד, מאסר ממושך נחסך מאושר איזנמן בן ה-62 לאחר שהשופט בתיק התחשב בחייו ה"לא-אנוכיים". עורך דינו עדיין שוקל לערער על ההחלטה: "ניצחון חלקי ותוצאה מבורכת"

רב מניו ג'רזי שהואשם במעילה של 200 אלף דולר ממוסד לחינוך מיוחד שאותו הוא ייסד, לא עתיד להישלח למאסר ממושך בשל חייו ה"לא-אנוכיים".

הרב אושר איזנמן על רקע בית הספר לחינוך מיוחד אותו הוא ייסד (צילום: SCHI / משרד התובע הכללי של ניו ג'רזי)

בחודש פברואר האחרון הורשע הרב אושר איזנמן בן ה-62, שייסד את "School for Children with Hidden Intelligence" בלייקווד, בהלבנת הון מדרגה שניה ובמעילה. האישומים הללו בדרך כלל מובילים למאסר של 5 עד 10 שנים, אך השופט בנימין בוקה ריחם על הרב והטיל עליו עונש מינימלי של 60 ימים מאחורי סורג ובריח ותשלום קנס בסך 250 אלף דולר.

"בשלב זה של חייו, אני לא מתאר לעצמי שמצב כזה יחזור על עצמו. חומרת האישומים והנזק שנגרם בעקבותם מופחת באופן ניכר ממה שבית משפט זה רגיל לראות", כתב השופט בוקה, שאף המליץ על כך שהרב יוחזר לעבודתו במוסד הלימודי, אך לא בתפקיד שבמסגרתו יהיה לו מגע עם עניינים כספיים.

לי ורטן, עורך דינו של איזנמן, אמר מחוץ לבית המשפט שהוא רואה בגזר הדין כ"ניצחון חלקי ותוצאה מבורכת", אך הוא בכל זאת עשוי להגיש ערעור על ההחלטה.

YOU MIGHT ALSO LIKE