מה יעצור את ההתרסקויות הקטלניות במזח של מיאמי ביץ'?
בקצה הדרומי של עיר הקיט השוקקת יש מזח סלעים שנמתח אלף רגל (כ-300 מטרים) לתוך האוקיאנוס, ומדי כמה חודשים, מתרסק מישהו עם כלי שיט לתוכו. לעתים זה נגמר במוות

המים הסובבים את מיאמי ביץ' מלאים במכשולים: אופנועי ים חותכים בין סירות מירוץ ליאכטות, ילדים צפים להם על רפסודות מתנפחות ובליינים קופציפ מעל ספינות תיירים המרעימות מוזיקה בווליום אדיר בעודן משייטות בין האי ליבשת.

ככה זה נראה בשפל. המזח הצפוני בסאות' ביץ' (צילום: פדרו פורטל, מיאמי הראלד)

אבל אנשים וכלי שיט אינם הסכנה היחידה. בקצה סאות' ביץ', רצועה צרה של סלעים נמתחת כאלף רגל (כ-300 רגל) לתוך האוקיאנוס סמוך למצרי גוברנמנט קאט סמוך לנמל מיאמי. בגאות של אמצע היום, קצהו שך המזח הצפוני מחליק אל מתחת לגלים ונותר ממנו רק צל כהה המוסתר במימי הטורקיז. בלילה, קשה עוד יותר לראות את פס הסלעים הלא-מואר.

בעקבות התרסקות סירה במזח הצפוני בה נהרגו שלושה בני אדם בסוף השבוע שעבר, מחדשים בכירי עיר הקיט את קריאתם לאמצעי בטיחות מוגברים כדי למנוע מכלי שיט להתנגש בסלעים. בכירי בעיר בודקים גם סוגיות אחרות בבטיחות הימית, כולל הגבלות מהירות ותאונות סמוך למונומנט איילנד סמוך לכביש ונישיאן (Venetian Causeway).

משרד ראש העירייה מקדם מגבלות מהירות חדשות מול חופי האי מונומנט, שהוא אזור המיועד לספורט מים בו מותר לסירות ולאופנועי ים להגיע למהירות של 35 מייל בשעה. במשטרה המקומית טוענים שהכלים חורגים מן המהירות הזו בהרבה וכי התאונות שנגרמו בשל המהירות המופרזת הובילו לפציעות קשות. בנוסף מתלוננים התושבים המקומיים על אופנועי ים המתנגשים ברציפים הפרטיים שלהם על קו המים.

בגאות, רוב הסלעים מתחת למים. בחושך? בכלל לא רואים אותם (צילום: פדרו פורטל, מיאמי הראלד)

ביום רביעי האחרון העבירה מועצת העיר החלטה הקוראת למשמר החופים לבדוק כיצד יוכל להגביר את נראוּת המזחים. בנוסף למזח הצפוני, ישנו עוד מזח היוצא מפישר איילנד מדרום לתעלת גוברנמנט קאט. ביוזמה נפרדת משוחחים במשרד ראש העיריים עם מועצת שימור הדגה וחיות הבר על העברת תקנה שתוריד את המהירות המותרת סביב מונומנט איילנד.

לאחר שכוכב קבוצת הבייסבול המקומית, המארלינס, נהרג בהתרסקות בספטמבר 2016, שלח מנהל העיר ג'ימי מוראלס מכתב למשמר החופים, הממונה על סימון בתעלה, וביקש סקירת בטיחות של האזור סביב המזחים. גם מועצת מחוז מיאמי-דייד קראה להגברת אמצעי הבטיחות, ויחידת הסיור הימית המליצה להוסיף למזח תאורה.

משמר החופים בחן את עזרי הניווט הקיימים במצרים, הכוללים מצופים מוארים בצבעים שונים, אולם הגיע בסופו של דבר למסקנה שהוספת תאורה על המזח לא תגביר את הבטיחות באזור ועלולה לבלבל את הספנים המתקרבים אליו. לנבחרי הציבור המקומיים אין סמכות בנוגע למזחים, ולא נותר להם אלא לחדש את הלחץ על משמר החופים.

נבחרי הציבור, ביניהם ראש מועצת מחוז מיאמי-דייד קרלוס חימנז וראש עיריית מיאמי ביץ' דן גלבר מסבירים את ההתעקשות התמוהה-למראה של משמר החופים בכך שאנשיו מורגלים לחשוב על ימאים מנוסים, בעוד שהאזור סביב מיאמי ביץ' הפך מזה זמן רב לאזור מסיבות סביב השעון, ובמים מפליגים גם ספנים פחות מנוסים ולעתים גם שיכורים.

בנוסף לבעיות הבטיחות, התושבים המקומיים מתלוננים שתיירות החופים וספורט המים, שהפכה את קהילתם לעשירה, גם הרבה את איכות חייהם. גם כשסירות מירוץ ואופנועי ים אינם מתנגשים לתוך הרציפים הפרטיים, המוזיקה מספינות התיירים מרעידה את כתלי בתי המקומיים. "מיום שישי בחמש בערב עד יום ראשון ב-11:30 בלילה אתה לא יכול להיות בחצר שלך מרוב רעש" מספר תושב מקומי למיאמי הראלד. "לכולם מגיע לבלות, אבל פה זה כבר הרבה מעבר".

YOU MIGHT ALSO LIKE