לורי זינקה כדי להציל את הרב ושילמה בחייה, הרב סירב להתפנות עד שסיים את התפילה
מעשי הגבורה של המתפללים בזמן הפיגוע בבית הכנסת של חב"ד בדרום קליפורניה ממשיכים לעלות. חייו של הרב ניצלו בזכות המתפללת, והוא איבד שתי אצבעות

תפילות החג השני של פסח בבית הכנסת של קהילת חב"ד בפאווי, דרום קליפורניה, הופרעו במטח של יריות לכל כיוון. רב הקהילה נורה בידו, איבד שתי אצבעות אך לא איבד עשתונות והחליט לסיים את התפילה לפני שפונה לקבלת טיפול רפואי.

הרב ישראל גולדשטיין ולורי גילברט קיי (צילומים: טוויטר)

על פי הדיווחים מהמקום, בתחילה נעשה ניסיון לעצור את היורה, אך לאחר מכן הרב ישראל גולדשטיין החליט להמשיך את הטקס, והוסיף: "אנחנו חזקים, אנחנו מאוחדים. הם לא יוכלו לשבור אותנו".

עוד עולה מהדיווחים לאחר אירוע הירי הקטלני, כי חייו של הרב ניצלו בזכות מתפללת אחד ששילמה על כך בחייה. אודרי ג'ייקובס, חברתה של לורי גילברט קיי שנהרגה בפיגוע, ספדה לה ואמרה שהיא הייתה "היהלום של הקהילה שלנו. אשת חיל אמתית". היא הוסיפה כי גילברט קיי זינקה כדי לחצוץ בין הקליעים לבין רב הקהילה, שנפגע בידו. היא שילמה בחייה כדי להציל אותו. לורי מתה בבית החולים מפציעתה.

"תמיד היית בדרך לעשות מצווה, ונתת צדקה בנדיבות לכולם", אמרה ג'ייקובס על המנוחה. לדבריה, מעשה הגבורה של חברת הקהילה היה "המעשה הטוב האחרון שלה".

החשוד שנעצר: ג'ון ט. ארנסט (צילום: קיי. ג'י. טי. וי.)

לפני הירי, פרסם ארנסט מניפסט ואז נסע לבית הכנסת כשהוא חמוש ברובה מסוג AR15. איש לא עמד בדרכו כשהוא נכנס למקום והחל לירות לכל עבר. אישה אחת נהרגה, ושני גברים ונערה נפצעו. במניפסט, בו הזדהה הרוצח כ"גבר ממוצא אירופאי... צאצא של אחד המתיישבים הראשונים ברואנוק... מצד אמי ירשתי דם של יאנקים עשירים מצד אבי ירשתי דם של חוואים דרומיים עניים...", הוא מאשים "כל יהודי שחי כרגע" כפועל בקנוניה מתואמת שאחראית, לכל דבר רע בעולם, מ"כל סחר עבדים", ל"עירוב הגזעים" ברדיפת נוצרים.

במסמך שפרסם ברשת השנאה 8chan מתייחס הרוצח לעלילות דם מעמקי ההיסטוריה של ימי הביניים, וכתב שגיבוריו הם "ישוע הנוצרי, השליח פול, מרטין לותר, אדולף היטלר, רוברט באוורס (הרוצח מפיטסבורג) וברנטון טראנט (מנהיג הרוצחים מניו זילנד).

עוד בית תפילה שהפך לבית מטבחיים. מרכז חב"ד בפאוויי (צילום: NBC)

במסמך שלו מתייחס הרוצח לשאלה "האם אתה טרוריסט?" ועונה: "בואו נבדוק את זה ביחד, בסדר? אני לא לובש את המקבילה לדוראג של 'כושי חולות', עורי אינו בצבע של חרא, אי אפשר להריח אותי מעברו השני של החדר, לא מקובל חברתית עבורי להתחתן עם בנות הדוד שלי, ואני לא נראה כאילו סדיסט שיחק משוך-בחבל באף שלי, אז לא, אני לא טרוריסט". במסמך כתב "חבל רק שלא הרגתי יותר יהודים".

YOU MIGHT ALSO LIKE