אלמוג הציל ילדים במהלך אירוע הירי בבית הכנסת, גם אחרי שנפגע ברגלו מהירי
בזמן שבקהילה הקטנה מנסים להתגבר על ההלם, סיפורי הגבורה מאירוע הירי אתמול בסן דייגו מתחילים לצוף. "לא היה לו אכפת, הוא פשוט המשיך לרוץ עם הילדים החוצה"

גבר בן 34 שנפצע בפיגוע בבית הכנסת של חב"ד בסן דייגו אתמול (שבת) הפך לגיבור לאחר שהציל ילדים מתופת הקליעים במקום. "היורה פשוט החל לירות, לירות, לירות כמו משוגע. פשוט ריסס", סיפר דני אלמוג, שחברו אלמוג פרץ הוביל כמה ילדים למקום מבטחים למרות שנפגע ברגלו מהכדורים. עד הראייה סיפר כי פרץ תפס כמה ילדים במהלך הפיגוע ופשוט רץ איתם אל היציאה הסמוכה מהמקום. "הוא תפס את כל הילדים בידיים ופשוט החל לרוץ אל היציאה. כשהוא ראה ילד נוסף בדרך, הוא תפס אותו והמשיך לרוץ - ואז הוא נפגע ברגלו. לא היה לו אכפת, הוא פשוט המשיך לרוץ עם הילדים החוצה".

תפס את הילדים ורץ אל היציאה. אלמוג פרץ בבית החולים (צילום: טוויטר)

פרץ פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, יחד עם הרב שנפצע בידו מהירי ועם ילדה נוספת שנפגעה. כולם צפויים להחלים מפצעי הירי. בפיגוע נהרגה אישה אחת, לורי קיי, בת 60. סוכן של משמר הגבול שהיה בבית הכנסת ירה לעברו של המחבל, ג'ון ארנסט בן ה-19, אך לא פגע בו, אך פגע ברכב המילוט שלו. לאחר הירי התקשר ארנסט אל המשטרה ודיווח על האירוע, והוא נעצר זמן קצר לאחר מכן.

לפני הירי, פרסם ארנסט מניפסט ואז נסע לבית הכנסת כשהוא חמוש ברובה מסוג AR15. איש לא עמד בדרכו כשהוא נכנס למקום והחל לירות לכל עבר. אישה אחת נהרגה, ושני גברים ונערה נפצעו. במניפסט, בו הזדהה הרוצח כ"גבר ממוצא אירופאי... צאצא של אחד המתיישבים הראשונים ברואנוק... מצד אמי ירשתי דם של יאנקים עשירים מצד אבי ירשתי דם של חוואים דרומיים עניים...", הוא מאשים "כל יהודי שחי כרגע" כפועל בקנוניה מתואמת שאחראית, לכל דבר רע בעולם, מ"כל סחר עבדים", ל"עירוב הגזעים" ברדיפת נוצרים.

ההרוגה היחידה בפיגוע, לורי קיי (צילום: טוויטר)

במסמך שפרסם ברשת השנאה 8chan מתייחס הרוצח לעלילות דם מעמקי ההיסטוריה של ימי הביניים, וכתב שגיבוריו הם "ישוע הנוצרי, השליח פול, מרטין לותר, אדולף היטלר, רוברט באוורס (הרוצח מפיטסבורג) וברנטון טראנט (מנהיג הרוצחים מניו זילנד).

במסמך שלו מתייחס הרוצח לשאלה "האם אתה טרוריסט?" ועונה: "בואו נבדוק את זה ביחד, בסדר? אני לא לובש את המקבילה לדוראג של 'כושי חולות', עורי אינו בצבע של חרא, אי אפשר להריח אותי מעברו השני של החדר, לא מקובל חברתית עבורי להתחתן עם בנות הדוד שלי, ואני לא נראה כאילו סדיסט שיחק משוך-בחבל באף שלי, אז לא, אני לא טרוריסט". במסמך כתב "חבל רק שלא הרגתי יותר יהודים".

החשוד שנעצר: ג'ון ט. ארנסט (צילום: קיי. ג'י. טי. וי.)

הוא נטל על עצמו אחריות על הצתת מסגד בעיר הסמוכה אסקונדידו לפני מעט יותר מחודש. גם באירוע ההוא השאיר הצעיר גרפיטי ובו דברי הלל לרוצח מניו זילנד. במסמך ובהודעתו ברשת 8chan אמר הרוצח כי הוא סטודנט לסיעוד, אולם טרם הוברר באיזה מוסד למד. הרוצח תיכנן לדבריו להעביר את הטבח בשידור חי בפייסבוק, אולם חשבונו הושבת. במסמך שלו, אגב, התנער הרוצח גם מהנשיא טראמפ, אותו כינה "אוהב יהודים, אנטי-לבן ובוגדני".

הנשיא טראמפ עצמו שיבח את עבודת המשטרה בעצירת החשוד: "מחשבותינו ותפילותינו עם נפגעי אירוע הירי בבית הכנסת בפאוויי. החשוד נעצר, רשויות אכיפת החוק פעלו בצורה נהדרת. תודה!" הסנאטורית קאמלה האריס מקליפורניה, מהמובילות כרגע במירוץ על המועמדות הדמוקרטית להתתמודד מול טראמפ בבחירות בשנה הבאה, כתבה: "שוב בית קודש הפך למטרה של שנאה ואלימות בנשק. אנטישמיות היא תופעה אמיתית ואסור לנו לשתוק. לבי עם בית חב"ד בפאוויי ועם הקהילה היהודית כולה". מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, כתב ש"לא ייתכן שאנשים יפחדו להיות בבית תפילה".

YOU MIGHT ALSO LIKE