נשים, שימו לב: כמה זמן מותר לכן ליטול אנטיביוטיקה בלי לסכן את הבריאות?
במחקר, שנערך בקרב 36,429 נשים, בדקו החוקרים את הקשר שבין משך הזמן בו נוטלים אנטיביוטיקה לבין השפעת התרופה על הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם

שימוש באנטיביוטיקה במשך חודשיים או יותר עשוי להיות קשור לעלייה בסיכון למחלות לב וכלי דם בקרב נשים. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה בקרב נשים בגיל 40 ומעלה שנטלו את התרופה.



החוקרים ניתחו נתונים של 36,429 נשים ללא מחלה קרדיו-וסקולרית בתחילת המחקר, שהשתתפו במעקב לטווח ארוך. החל משנת 2004 דיווחו הנשים על שימוש באנטיביוטיקה. במשך 7 שנות המעקב נרשמו 1,056 מקרים של מחלות לב וכלי דם.

בהשוואה לנשים שמעולם לא נטלו אנטיביוטיקה, הנשים שנטלו את התרופה במשך חודשיים או יותר במהלך שנות ה-40 וה-50 לחייהן, היו בסיכון גבוה ב-28 אחוז למחלות לב וכלי דם. נשים מעל גיל 60 שהשתמשו בתרופה לאורך זמן היו בסיכון גבוה ב-32 אחוז.



החוקרים שקללו גורמים משפיעים, כגון היסטוריה משפחתית של התקפי לב, משקל גוף, לחץ דם גבוה, שימוש בתרופות אחרות ומשתנים נוספים.

לדברי החוקרים, קשה להבחין בין ההשפעה של אנטיביוטיקה על מחלות לב וכלי דם לבין ההשפעה של המחלה אשר בעקבותיה ניטלה אנטיביוטיקה. עם זאת, ניתן לראות שההשפעה של המחלה אינה סבירה, בהשוואה לסבירות ההשפעה של האנטיביוטיקה. זאת, משום שניתן לראות את השפעת התרופה בהשוואה להשפעת מחלות רבות ושונות. 

YOU MIGHT ALSO LIKE