התפרצות החצבת מחריפה בלוס אנג'לס: כאלף סטודנטים הוכנסו להסגר
רשויות הבריאות במחוז לוס אנג'לס נאבקות בהתפשטות המחלה והורו לאלף סטודנטים ואנשי חינוך משתי אוניברסיטאות להיכנס לבידוד. בעירייה הסבירו כי הכניסה להסגר נעשית בהתאם לחוק, ועד כה הם לא נתקלו בהתנגדות מצד אלו שנחשפו למחלה

יותר מאלף סטודנטים, מרצה ואנשי צוות משתי אוניברסיטאות, -UCLA ו-Cal State-Los Angeles, הוכנסו להסגר בעקבות החשש שנדבקו במחלת החצבת.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

רשויות הבריאות מנסות באופן נואש למנוע את המשך התפרצות המחלה, אך בינתיים מספר הנדבקים בה מטפס למספרים שלא נראו מזה 25 שנים.

כזכור, שלשום (חמישי) הופעל נוהל חריג במחוז ודווח על קרוב לאלף בני אדם שהושמו בהסגר, ואתמול כ-325 מהם שוחררו מן ההסגר לאחר שהצליחו להוכיח כי קיבלו את שני החיסונים. חלקם אף מסרו דגימת דם כדי לבדוק אם אינם חולים במחלה.

אלה שהושמו בהסגר ייאלצו להישאר בביתם ולהיות מופרדים מיתר דיירי הבית. "אם הם יצטרכו לצאת מהבית, נבחן את הסיבה ונאשר במקרי חירום", הסבירו במחלקת הבריאות של עיריית לוס אנג'לס. עוד נמסר כי ההסגר עלול להימשך כ-21 יום.

"צו ההסגר הוא צו משפטי לכל דבר", אמרה אתמול ד"ר ברברה פרר, בכירה במחלקה. "מי שמפר את הצו יועמד לדין, אך כולם משתפים פעולה ולא נתקלנו בהתנגדות", היא הסבירה.

כ-700 בני אדם חלו במחלת החצבת ברחבי ארצות הברית מתחילת השנה, לרבות 5 בלוס אנג'לס ו-38 בקליפורניה כולה.

YOU MIGHT ALSO LIKE