מחוז לוס אנג'לס תובע מאה מיליון מחברת החשמל על נזקי שריפת וולסי
הגורם לסיבה עדיין נמצא תחת חקירה, אך לטענת התביעה, החברה כבר יודעת שהיא ככל הנראה גרמה לפרוץ הלהבות. "צעד חשוב וחיוני לקראת הטלת האחריות והשיקום"

מחוז לוס אנג'לס הגיש אתמול (חמישי) כתב תביעה נגד חברת החשמל Southern California Edison בדרישה לממן את עבודות השיקום ולפצות על הנזקים שנגרמו בשל שריפת וולסי בחודש נובמבר.

המחוז דורש מאה מיליון דולר. לוחמי אש בשריפה באזור לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

השריפה פרצה ב-8 לחודש וכילתה קרוב למאה אלף אקר, השמידה יותר מ-1,600 מבנים וגרמה נזק לעוד 360. כעת, המחוז הצטרף לתביעה שהוגשה על ידי מרכז השליטה המחוזי על הצפות ועל ידי המשרד המחוזי להגנה משריפות.

"התביעה הזאת היא צעד חשוב וחיוני לקראת הטלת האחריות והשיקום", אמרה המפקחת שילה קוהל, שהמחוז שלה ספג את מירב הנזק בשריפה.

מחוז לוס אנג'לס העריך את הנזק ועלות השיקום בכמאה מיליון דולר. המספר הזה כולל את עלויות הכיבוי, הפינוי ושיקום המבנים שנהרסו. כמו כן, הוא כולל את עלות הפגיעה במשאבי הטבע ואת הפסדי המסים. יותר מ-12 ארגונים ואלפי עובדים היו מעורבים בפעולות התגובה לשריפה הקשה ובמאמצי השיקום. כך על פי כתב התביעה.

בעוד שהגורם לדליקה עדיין נמצא תחת חקירה, בחודש פברואר הצהירה חברת SCE כי "יכול להיות שיתברר שהציוד שלה מקושר לפרוץ השריפה", נטען בכתב התביעה. שתי דקות לפני פרוץ האש, ב-SCE הבחינו כי ישנה הפרעה בציוד שלה סמוך למקום שבו פרצה האש, ודיווחה על כך למועצת התשתיות הציבוריות.

מסוק כיבוי פועל באזור השריפה (צילום: Shutterstock)

הנזק של השריפה לא הסתיים עם כיבוי הלהבות האחרונות. לפני כחודשיים, כמות גדולה של גשם החלה לרדת בכל רחבי קליפורניה, והרשויות נאלצו לסגור כבישים ואפילו להורות על פינוי ממספר אזורים, בייחוד בדרום המדינה.

כל מחוז לוס אנג'לס היה תחת אזהרת שטפונות, ובעיר לגונה ביץ' שבמחוז אורנג' דיווחו על הצפה בנחלים, שעולים על גדותיהם. הרחובות לגונה קניון ואל טורו נסגרו לתנועה והמשטרה מפצירה בנהגים לנהוג בזהירות ביתר הכבישים.

הנזק העצום באזור לייק אלסינור במחוז ריברסייד (צילום: CalFIRE Riverside)

במליבו וביתר האזורים שהושפעו משריפת וולסי התושבים נמצאים בהיכון להתפנות, וזאת בעקבות דיווחים על מפולות בוץ בהרי סנטה מוניקה הסמוכים. הרשויות במליבו ביקשו מהתושבים שלא להתקרב לנחלים או לחוף גם 72 שעות לאחר שהגשם יסתיים.

במחוז לוס אנג'לס הורו על סגירת מקומות ציבוריים כגון פארק השעשועים Six Flags Magic Mountain ו-Knott's Berry Farm. בעיר סוסאליטו, הממוקמת צפונית לסן פרנסיסקו, הרשויות החליטו לפנות כ-50 בתים לאחר שרחובות הוצפו ונזק רק נגרם למבנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE