החברות עם המשטרה לא עזרה: הרוצח ישאר בכלא
רנה אנריקז, רוצח בשירות המאפיה המקסיקנית שהפך לסייען משטרתי, לא יזכה לשחרור מוקדם לאחר שמושל קליפורניה גאווין ניוסום הפך את החלטת ועדת השחרורים בעניינו. הוא מרצה מאסר עולם בגין שני מעשי רצח שאירעו לפני שלושים שנה

מושל קליפורניה גאווין ניוסום דחה את בקשתו של בכיר ארגון פשע מקסיקני לשחרור מוקדם, למרות שפיתח בשנים האחרונות קשרים קרובים עם רשויות החוק ונחשב "עמית" של המשטרה.

עדיין נחשב סכנה לציבור. רנה אנריקז בתאו ב-2005 (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

רנה "בוקסר" אנריקז, 56, מתנקש בשירות המאפיה המקסיקנית, נידון למאסר עולם על חלקו בשני מעשי רצח ב-1989 ומרצה את מאסרו בכלא איירונווד, הממוקם כמאה מייל מזרחית לפאלם ספרינגס. הוא הורה על רציחתה של סוחרת הסמים סינתיה גוואלדון מאחר שחשד שהיא גונבת ממנו, וירה חמש פעמים בעורפו של אדם אחר לאחר שהזריק לו הרואין. הוא גם היה מעורב בכמה תקריות אלימות במהלך מאסרו, כולל תקיפה מינית, סחר בסמים, תקיפה של אסירים אחרים, פריצה ועוד.

החלטתו של ניוסום לדחות את בקשתו של אנריקז לשחרור מוקדם הופכת את החלטת ועדת השחרורים שקיבלה את בקשתו בדצמבר האחרון ואישרה את שחרורו בכפוף לאישור המושל, שכאמור דחה את הבקשה. זו הפעם הרביעית בחמש השנים האחרונות שבקשתו של אנריקז לשחרור מוקדם נדחית.

בהחלטתו מה-12 באפריל שיבח ניוסום את שיתוף הפעולה של אנריקז עם רשויות החוק אך עדיין הגדירו מסוכן: "למרות שמר אנריקז התרחק מהמאפיה המקסיקנית, ההיסטוריה האלימה שלו ואין ספור הקרבנות של מעשיו, מהווים עדיין גורם סיכון רלוונטי בנוגע לאלימות עתידית מצדו. אני מפציר בו להמשיך בדרך של שיפור והתבוננות עצמיים. עם זאת, בהנתן הסיכון הנוכחי שהוא מהווה לבטחון הציבור, אני לא מוכן לאשר את שחרורו".

הפך את החלטת ועדת השחרורים. מושל קליפורניה גאווין ניוסום (צילום: Getty)

אנריקז יוכל להגיש בקשה נוספת בשנה הבאה. בינתיים, הוא יוכל להמשיך לצבור קרדיט אצל הרשויות כפי שעשה בשנים האחרונות: לצד העובדה שלא היה מעורב בתקריות משמעת מזה יותר מ-15 שנים ולא היה מעורב באירועי אלימות יותר משני עשורים, אנריקז הפך לסייען משטרתי. הוא מקליט סרטונים עבור המשטרה, מרצה בכנסים ומשתף פעולה עם חקירות.

YOU MIGHT ALSO LIKE