המכון לבטיחות בכבישים מקדם מבחן ריסוק חדש כדי להגן גם על הנוסעים מאחורה
נתונים שפרסם המכון לבטיחות בכבישים מגלה כי בזמן שמערכות ההגנה על היושבים מקדימה התפתחו מאוד, חגורות הבטיחות של הנוסעים מאחורה נותרו מאחור

יושבים במושב האחורי בנסיעה במכונית? יכול להיות שאתם נמצאים בסיכון גבוה יותר לפגיעה חמורה ואף למוות במקרה של תאונת דרכים חזיתית מאשר מי שיושב מקדימה. כך עלה ממחקר שפורסם היום (חמישי) על ידי המכון לבטיחות בכבישים, שגילה כי ברוב המקרים אין הגנה מספיקה לנוסעים במושב האחורי.

"זה לא שהמושב האחורי נהיה פחות בטוח, אלא שהמושבים הקדמיים הפכו לבטוחים יותר". מבחן ריסוק (צילום: Shutterstock)

בכמה מהתאונות שנבדקו, חגורות בטיחות שלא תוכננו כראוי גרמו למוות או לפגיעה קשה בנוסעים במושב האחורי בעוד שהיושבים במושבים הקדמיים שהיו מעורבים בתאונות אלה שרדו את התאונה או הצליחו לחמוק מפציעות קשות.

המכון משתמש בנתונים האלה כדי לעצב מחדש את מבחן הריסוק כך שיעריך את הבטיחות של הנוסעים במושב האחורי בכלי רכב חדשים.

"יצרניות הרכב עשו עבודה מעולה בשיפור מערכות הבטיחות עבור הנוסעים במושבים הקדמיים", אמר נשיא המכון לבטיחות בכבישים, דיוויד הארקי, "אך הן הקדישו פחות תשומת לב למושב האחורי ולבטיחות של הנוסעים במושבים אלה".

אחת הסיבות לכך היא שחגורות הבטיחות האחוריות לא זוכות לאותו יחס כמו הקדמיות. כך לדוגמא, מערכת למשיכה ראשונית של חגורות הבטיחות, שפועלת היטב בחגורות הקדמיות, אינה פועלת באותה מידה גם במושבים האחוריים.

"זה לא שהמושב האחורי הפך לבטוח פחות, אלא שהמושבים הקדמיים הפכו לבטוחים הרבה יותר עם הזמן", אמר הארקי.

המחקר בחן נתונים מ-117 תאונות שהתרחשו במציאות, ובהם היו מעורבים ילדים ומבוגרים שחגרו חגורות בטיחות. מומחים ממשיכים להמליץ להושיב ילדים קטנים במושב האחורי ולא במושבים הקדמיים, שם הם עלולים להיפגע גם מכריות האוויר שמתפרצות בזמן תאונה.

YOU MIGHT ALSO LIKE