בזכות הפטור מוויזה: תיירות הפשע מצ'ילה גואה בלוס אנג'לס ובסמוך אליה
במשך חודשים סבלו מחוזות רבים בדרום קליפורניה מגלי פריצות לבתים, רכבים ובתי עסק שהניבו הון לפורצים. המשטרה עצרה שלושה מעורבים אך מעריכה שמדובר בארגון רחב הרבה יותר. הפורצים שהו בארצות הברית עם אשרות זמניות במסגרת ESTA, תכנית המאפשרת כניסה למדינה ללא ויזה ייעודית

עשרות "תיירים" מצ'ילה חשודים במעורבות בסדרת פריצות לבתים ברחבי דרום קליפורניה בחודשים האחרונים.

30-40 אלף דולר בכל פריצה (אילוסטרציה: Shutterstock)

על פי הפרסום בלוס אנג'לס טיימס, הרשויות בקליפורניה סבורות שהחשודים מעורבים במאות מקרי פריצה במחוזות לוס אנג'לס, אלאמדה, אורנג', סן ברנרדינו, סנטה קלרה וונטורה. הם סימנו שכונות מבוססות ופרצו לבתים, מכוניות ובתי עסק תוך שהם גונבים תכשיטים, כסף, כלי נשק וחפצי ערך נוספים. כמו כן הם חשודים שגנבו דרכונים שיוכלו באמצעותם לזייף זהויות שתסייענה להם בהמשך חיי הפשע שלהם.

מגמת "תיירות הפשע" נפוצה בעיקר במדינות הסמוכות לגבול הדרומי כמו אריזונה וטקסס אך גם בקולורדו וניו יורק. לדברי לורה אימילר, דוברת מטעם ה-FBI, "זו בעיה שהולכת וגדלה. הם מאוד מתוחכמים. זה אזור 'חם' בדרום קליפורניה".

בשבוע שעבר, משטרת סימי ואלי בשיתוף משטרת הדרכים של קליפורניה ושוטרים ממחוז ונטורה, עצרו שלושה אזרחי צ'ילה בני 22 עד 29 בחשד לפריצות מרובות לכלי רכב. על פי החשד, הם השתמשו בהתקן מיוחד שחסם את האותות משלטי הנעילה של כלי הרכב כך שלא ניתן היה לנעול אותם.

נכנסו ללא ויזה ייעודית, מה שהקשה על איתורם. שלושת העצורים (צילום: משטרת סימי ואלי)

לכל העצורים היו אשרות שהייה זמניות דרך ESTA, תכנית ממשלתית שקיימת מאז 2009 ושנועדה להקל את תהליך הכניסה לארצות הברית. על פי מדיניות זו, אזרחי 38 מדינות יכולים להכנס לארצות הברית לכל מטרה, בלי ויזה מיוחדת, ולשהות בה עד 90 יום. מאחר שהעצורים נכנסו באמצעות תכנית זו לרשויות היה קשה לעלות על עקבותיהם ולאתרם.

ההיקף המלא של הפריצות והגניבות טרם התברר, אולם מאחר שהפורצים פעלו באזורי יוקרה כמו הידן הילס וקלבסס, הם הצליחו לצבור הון לא מבוטל: קפטן דונלד גרהאם ממשטרת לוס אנג'לס העריך כי בכל פריצה לבית דייריו איבדו 30 עד 40 אלף דולר בכסף ובחפצים. גרהאם תאר את שיטת הפעולה הייחודית של צוותי הפריצה שסייעה לקשר בין המקרים בהם היו מעורבים והוסיף: "זה ארגון פשיעה רחב היקף. נצטרך עזרה מגופי אכיפה נוספים כדי לחסל את פעילותם".

YOU MIGHT ALSO LIKE