קמים הרבה לשירותים בלילה? ייתכן שלא מדובר בסימני הגיל
רבים חושבים שמתן שתן מרובה בלילה הוא סימן לזיקנה, אך זה עלול להיות סימפטום לבעיות בריאות שונות, וכדאי לבדוק את זה

קמים להשתין באמצע הלילה? יכול להיות שלא מדובר רק בסימני הגיל, אלא בנורת אזהרה לבעיות בריאות נוספות. למעשה, אחד מכל שלושה בני שלושים ומעלה קמים בלילה כדי ללכת לשירותים, ומעל גיל 65 המספר הזה כבר עולה לשניים מתוך שלושה. פיליפ ואן קרברוק, פרופסור לאורולוגיה, מזהיר כי ייתכן ומדובר במצב רפואי שנקרא נוקטוריה.

משתינים הרבה בלילה? כדאי שתבדקו את זה (צילום: Shutterstock)

הסובלים מנוקטוריה מוצאים את עצמם קמים לשירותים יותר מפעם אחת בלילה, ולדברי קרברוק, מנהל המרכז לחקר הנוקטוריה, אמר כי "אנשים חושבים שלקום ולהשתין בלילה זה רק חלק מההזדקנות, אבל זה לא צריך להיות ככה". הוא הוסיף כי שינה לא טובה עלולה לגרום לנזק רציני לבריאות, כך שאם מישהו מתעורר כמה פעמים בכל לילה - עליו ללכת לרופא להיבדק.

"החדשות הטובות הן שניתן לטפל בנוקטוריה, כך שלא צריך לסבול בשקט", אמר פרופסור קרברוק. הוא הוסיף כי שינה לא רצופה עשויה להגביר את הסיכון לסוכרת, החלשת המערכת החיסונית, מחלות לב ואפילו סרטן. בנוסף, שינה לא טובה עשויה לגרום לבעיות נפשיות כגון חרדה, דיכאון ופסיכוזות.

נוקטוריה עשויה להיגרם בשל ייצור יתר של שתן, דבר שעשוי להיות סימפטום לבעיות רפואיות רציניות. מתן שתן מוגבר, שנקרא פוליוריה, מאובחן כאשר אדם משתין יותר מ-2.5 ליטר ביום. אמנם זה יכול לקרות בגלל שתיה מוגברת, אך ייתכן כי מדובר בסימפטום לסוכרת סוג 2, לדלקת בשלפוחית השתן, לאבנים בכליות, לכשל כלייתי ולפרוסטטה מורחבת אצל גברים.

פרופסור קרברוק מדגיש כי אם אתם קמים לשירותים יותר מהרגיל ומתחילים להרגיש כאבים בגב, ירידה במשקל, הזעות בלילה, חולשה ברגליים וחום - עליכם לפנות לרופא.

YOU MIGHT ALSO LIKE