מחקר באוסטרליה: "אכילת 10 גרם של אגוזים מדי יום משפרת את התפקוד הקוגניטיבי ב-60%"
קרוב ל-5,000 בני אדם השתתפו במחקר שמצא כי צריכת בוטנים, אגוזים או שקדים בכמות היחסית קטנה באופן יום-יומי קשור באופן ישיר לתפקוד קוגניטיבי מוגבר, לרבות שיפור בזיכרון. "זה אתגר גדול במאה ה-21 כי אנשים חיים יותר", מסבירה החוקרת הראשית

חובבי בוטנים ואגוזים בוודאי ישמחו לדעת שאכילתם תורמת לשיפור בריאות המוח, בייחוד בקרב מבוגרים, כך עולה ממחקר חדש.

צריכת שקדים, בוטנים ואגוזים היא המפתח לבריאות קוגניטיבית טובה יותר בקרב מבוגרים, זוהי המסקנה העיקרית של מחקר שבוצע ע"י אוניברסיטת דרום אוסטרליה (University of South Australia).

במחקר בחן 4,822 בני אדם המבוגרים מ-55 ומצא קשר הדוק בין אכילתם של יותר מעשרה גרם של בוטנים ושקדים לבין תפקוד קוגניביטי גבוה יותר, לרבות שיפור בחשיבה ובזיכרון. "הזדקנות היא מבין האתגרים הקשים ביותר שניצבים בפני חוקרים במאה ה-21. אנשים חיים הרבה יותר שנים, שזה כמובן דבר טוב, אבל הצד השני של המטבע הוא שצריך למצוא פתרונות רפואיים", מסבירה ד"ר מינג לי, מרצה באוניברסיטה והחוקרת הראשית של המחקר.

"בסין מדובר באחת הבעיות הגדולות, שכן בה האוכלוסייה מזדקנת בקצב מהיר יותר מכמעט כל שאר מדינות העולם", מסבירה ד"ר לי, שטוענת שטיפול רפואי משופר ומניעתי - כולל שינויים תזונתיים - יכול לעזור להתמודד עם האתגרים שניצבים בפני אוכלוסייה מזדקנת.

המחקר בחן תשעה גלים של נתוני בריאות בסין, שנאספו במשך קרוב ל-22 שנים. במחקר נמצא כי 17% מ מהמשתתפים היו צרכנים קבועים של אגוזים ובוטנים, בעיקר בוטנים. לדברי ד"ר לי, יש לבוטנים השפעות אנטי-דלקתיות ונוגדות חמצון ספציפיות, אשר יכולות להאט את הדעיכה הקוגניטיבית ואף לצמצם אותה.

"אכילת 10 גרם או יותר של אגוזים ביום בקרב אנשים מבוגרים יכולה לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ב-60% בשהוואה לאלה שלא אוכלים אגוזים", סיכמה ד"ר לי.

YOU MIGHT ALSO LIKE