השפעת השנה: יותר ארוכה, פחות קשה
השנה נשבר שיא באורך עונת השפעת, עם שבוע 21 של "פעילות שפעת מוגברת" ברחבי ארה"ב. בכך נשבר השיא של אשתקד - שמצד שני היה חמור בהרבה מבחינת השפעות המחלה. החדשות הרעות: הזן ההוא חוזר

זה רשמי: עונת השפעת של השנה שוברת שיאים - לפחות מבחינת האורך. בעונת השפעת של 2018-2019 נרמשו 21 שבועות של פעילות שפעת מוגברת, זאת על סמך נתוני השפעת השבועיים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

מתחיל סופסוף לדעוך (צילום: אוניברסיטת הרווארד)

זה אומר שהשנה הנוכחית עברה בשבוע אחד את עונת 2014-2015, בה נרשמו 20 שבועות כאלה. "העונה הזו שוברת שיאים מבחינת התמשכותה", אמרה. הדו"ח השבועי האחרון מסתיים ב-13 באפריל, כך שייתכן שהשיא עוד יגדל.

עונת השפעת מתחילה לרוב בסתיו ומסתיימת בתחילת האביב. החודש נרשמת סופסוף דעיכה כשבשבוע האחרון שיש עבורו נתונים נרשמו 11 מדינות בהן מתרחשת פעילות שפעת נרחבת - זאת בהשוואה ל-20 מדינות בשבוע הקודם. עם זאת, למקרה שתהיתם - קליפורניה, ניו יורק ומסצ'וסטס הן בין ה-11. ניו ג'רזי, פלורידה ונבדה מוגדרות כמדינות בהן פעילות השפעת היא "אזורית". 

מבחינת חומרתה, עונת השפעת הנוכחית מוגדרת כמתונה על ידי ה-CDC. נתון זה נקבע על פי דיווחי התחלואה והאישפוז. השנה שעברה היתה אחת הקשות ביותר מבחינת חומרת המחלה, עם יותר מ-80 אלף מקרי מוות המקושרים לשפעת ולמעלה מ-900 אלף אישפוזים. השנה נרשמו עד כה 57,300 מקרי מוות המקושרים למחלה, ביניהם 91 ילדים, וכ-610 אלף אושפזו בגין המחלה.

עוד לא מאוחר מדי, אם זה עדיין מסתובב במדינה שלכם - ואם אתם קוראים את השורות האלה, יש סיכוי סביר שכן

שיעור האישפוז בשבוע שהסתיים ב-13 באפריל עומד על כ-62 מאושפזים לכל 100 אלף תושבים. בני 65 ומעלה רשמו את שיעור המאושפזים הגבוה ביותר - כ-206 אלף דולר לכל 100 אלף. אחריהם דורגו בני 50-64 עם 78 לכל 100 אלף, וילדים מתחת לגיל 4, עם 71 לכל 100 אלף. בין המבקרים אצל רופאים או במרפאות, כ-2.4% דיווחו על תסמיני שפעת - ירידה מ-2.8% בשבוע הקודם.

ברחבי האומה ולאורך עונת השפעת שלט בעיקר הזן H1N1, שהוא חלש יותר. אולם מאז פברואר השתלט הזן האלים יותר H3N2 על צמרת מצעד התחלואה - והזן הזה גורם לתסמינים קשים יותר ומוביל לעלייה בשיעור האישפוז והמוות. בעונה הקודמת שלט הזן הזה, מה שמסביר את חומרת התחלואה הקשה אשתקד. הרשויות קוראות לתושבים שמתגוררים באזורים בהם עדיין יש פעילות שפעת להתחסן, ולא לחשוב שכבר מאוחר מדי. אם התחלתם להפגין תסמיני שפעת, יש לגשת מיד לרופא ולקבל מרשם לתרופה אנטיויראלית כמו טמיפלו, במיוחד אם אתם בקבוצת סיכון לפיתוח סיבוכים כתוצאה מהשפעת.

YOU MIGHT ALSO LIKE