40 שנה אחרי - רצח שתי הנשים פוענח בזכות ד.נ.א.
למרות שמת מאחורי סורג ובריח, ארתור רודי מרטינז לא באמת נתן את הדין על הפשעים הרבים והמחרידים שביצע. אולם בזכות המדע הגנטי, נקשר כעת שמו לשני מעשי אונס ורצח נוספים שביצע לפני למעלה מ-40 שנים

ראיות ד.נ.א. קשרו את תיקי האונס והרצח הקרים כקרח במרכז רצועת החוף של קליפורניה לאדם שמת מסרטן בבית סוהר במדינת וושינגטון קרוב לארבעה עשורים לאחר הרציחות. כך הודיעו אתמול (רביעי) הרשויות במחוז סן לואיס אוביספו שבקליפורניה.

כחשוד בשנות ה-70 - וכאסיר על סף מוות ב-2014. כמה פשעים נוספים מחכים להיקשר לשמו? ארתור רודי מרטינז (צילום: משרד השריף, מחוז סן לואיס אוביספו)

דגימת ד.נ.א. שנלקחה מתער שהיה שייך לאחד ארתור רודי מרטינז תאמה לזה שהושאר על ידי החשוד בשתי רציחות בלתי-פתורות באטסקדרו בסוף שנות השבעים. כך הודיע שריף מחוז סן לואיס אוביספו, איאן פרקינסון, במסיבת עיתונאים.

גופתה של ג'יין מורטון אנטונז נמצאה במושב האחורי של מכוניתה בכביש עפר ב-18 בנובמבר 1977. היא הותקפה מינית וגרונה שוסף. לאחר פחות מחודשיים, ב-11 בינואר 1978 נמצאה פטרישיה דווייר נמצאה כשהיא מותקפת מינית ודקורה למוות בביתה.

מרטינז עבר למדינת וושינגטון מאטסקדרו זמן קצר לאחר שדווייר נהרגה. הוא נידון מאוחר יותר למאסר עולם לאחר שהורשע בשורת מעשי אונס ושוד במדינה הצפון-מערבית, אולם הוא ברח מבית הסוהר ב-1994, לדברי השריף פרקינסון ממחוז סן לואיס אוביספו.

ג'יין מורטון אנטונז (שמאל) ופטרישיה דווייר ז"ל. "אנו מקווים שפענוח המקרה מאפשר (למשפחות) לסגור מעגל במידה מסוימת" (צילום: משרד השריף, מחוז סן לואיס אוביספו)

לאחר מכן שב מרטינז לקליפורניה והתגורר בפרזנו תחת שם בדוי במשך למעלה מ-20 שנה. הוא הסגיר את עצמו בגין הרשעותיו בוושינגטון, לאחר שאובחן בסרטן סופני, על מנת שיוכל לקבל טיפול בבית הסוהר. הוא מת כחודשיים לאחר מכן בגיל 65 בבית הסוהר בספוקיין שבוושינגטון.

בעת מעשי הרצח עבד מרטינז כרתך באטסקדרו והיה משוחרר על תנאי בחשד לניסיון רצח ואונס. בשלב מסוים היה חשוד ברציחות שכעת נקשרו לשמו, אולם לא היו אז ראיות שיקשרו אותו לפשע. משרד השריף פתח מחדש את התיק "הקר" ב-2017 לאחר שקרוב משפחתו של העבריין המורשע נקשר לתיק בשל חיפוש ד.נ.א. משפחתי. "לבנו יוצא אל משפחות הקורבנות ואנו מקווים שפענוח המקרה מאפשר להם לסגור מעגל במידה מסוימת", אמר השריף פרקינסון בהודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE