גבר נעצר בחשד לתכנון הצתה בקתדרלה הגדולה של ניו יורק
מארק לאמפרלו בן ה-37 מהאסברוק הייטס שבניו ג'רזי נצפה מחנה את רכבו, מסייר סביב הבלוק של קתדרלת סט. פטריק, חוזר לרכב, מוציא גלוני בנזין ונוזל הצתה, ומנסה להיכנס לכנסייה האיקונית

גבר תושב ניו ג'רזי נעצר אמש לאחר שנכנס לקתדרלת סט. פטריק'ס בניו יורק כשהוא נושא עמו שתי פחיות בנזין, נוזל הצתה ומצתי בוטן - ימים ספורים בלבד לאחר השריפה בקתדרלת נוטרדאם שבפריז. כך הודיעה משטרת ניו יורק.

אחד המבנים המרשימים בניו יורק - והתחרות, כידוע, קשה. קתדרלת סט. פטריק (צילום: אתר הכנסייה)

אלכס למפארלו בן ה-37, תושב האסברוק הייטס החנה מיני-ואן מחוץ לקתדרלה שבשדרה החמישית - אחת המרשימות בצפון אמריקה - סייר מסביב לבלוק ושב לרכבו בשעה 7:55 בערב, על פי צילומי אבטחה. אז הוציא מרכבו את הבנזין ונוזל ההצתה, לדברי סגן המפכ"ל למודיעין ומניעת טרור, ג'ון מילר.

בהיכנסו לקתדרלה הוא נתקל במאבטח מטעם הכנסייה ששאל אותו לאן הוא הולך ויידע אותו כי אינו יכול להמשיך לתוך הקתדרלה עם הדברים שהוא נושא. בנקודה זו נשפך מעט בנזין על הרצפה בעת שהאיש הסתובב.

מאבטחי הכנסייה יידעו שוטרים ממחלק לוחמת הטרור שעמדו בחוץ. השוטרים תפסו את האיש ועצרו אותו לאחר תשאול. "הסיפור שלו בבסיסו היה שהוא חתך דרך הקתדרלה כדי להגיע לשדרות מדיסון. שנגמר לו הדלק ברכב", סיפר מילר. "בדקנו את הרכב. לא אזל בו הדלק ובנקודה זו האיש נעצר".

"רצה לחתוך דרך הקתדרלה...נגמר לו הדלק..." למרבה המזל, הוא לא הצליח להשתמש בדלק. מארק לאמפרלו (צילום: פייסבוק)

"קשה לומר בדיוק מה היו כוונותיו", אמר מילר בדיפלומטיות והבהיר, "אבל אני חושב שמכלול הנסיבות של אדם שנכנס לאתר איקוני כמו קתדרלת סט. פטריק כשהוא נושא איתו יותר מארבעה גלונים דלק, שני בקבוקי נוזל הצתה ומציתים - זה משהו שמאד מדאיג אותנו. הסיפור שלו לא עקבי", אמר.

מילר אמר שהחשוד מוכר למשטרה, שבודקת כעת את הרקע שלו לעומק. קתדרלת סט. פטריק נבנתה בשנת 1878 ולאחרונה התקינה מערכת דמויית-ממטרות במהלך השיפוצים האחרונה שעבר המבנה המפואר. גג העץ של הקתדרלה מצופה בחומר מעכב-בעירה.

YOU MIGHT ALSO LIKE