"פרשת הלנת השכר הגדולה בתולדות קליפורניה": בעל עסק יפצה את עובדיו ב-1.8 מיליון דולר
גובה הפיצוי נקבע לאחר שהתברר כי הבעלים ומנהל בית העסק חייבו את העובדים להתייצב כחצי שעה לפני המשמרת ושלחו לביתם את מי שלא נדרש לאותה משמרת. בנוסף, העובדים עבדו 10 שעות ברציפות אך לא קיבלו תוספת שכר כפי דנרש בחוק

בית המשפט בלוס אנג'לס הורה להומאן ניסאני, הבעלים של מספר סוכנויות רכב ועסקים לשטיפת מכוניות, לשלם קנס ופיצוי כספי בגובה 2.4 מיליון דולר במה שהוגדר ע"י הרשויות בקליפורניה כ"פרשת הלנת השכר הגדולה ביותר במדינה".

"Playa Vista Car Wash" ובעליו, הומאן ניסאני (צילום: גוגל מפות)

על פי משרד העבודה של קליפורניה, ניסאני רימה 64 עובדים מקבלת שכר מינימום ותשלום בעבור שעות נוספות במשך שלוש שנים. מדובר בעובדי Playa Vista Car Wash במערב לוס אנג'לס שטענו שבחלק מהמקרים הם לא קיבלו אפילו שכר מינימום כפי שנדרש בחוק. בנוסף, למרות העובדה שעבדו במשמרות של 10 שעות, הם לא קיבלו תוספת של שעות נוספות.

בתביעה נטען שניסאני, ביחד עם מנהל העסק, קווין שמשוני, חייבו את העובדים להתייצב בסמטה סמוכה לבית העסק כחצי שעה לפני פתיחתו. במעמד זה נשלחו מספר עובדים לביתם ללא שכר, דבר שנוגד את החוק.

כעת שני הנאשמים, שמשוני וניסאני, ישלמו 1.8 מיליון דולר ל-64 העובדים, וזאת בנוסף לקנס הכספי בגובה 516 אלף דולר שעליהם לשלם למדינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE