הפרויקט של דיוויד בקהאם בפורט לודרדייל מסתבך: תביעה נגד הקבוצה וטענות לניגוד עניינים
הקבוצה שהפסידה במכרז לפיתוח אצטדיון לוקהארט בעיר תובעת את העירייה בטענה שדילגה בניגוד לחוק על כמה שלבים בבחינת ההצעה של קבוצת אינטר מיאמי, שבקהאם הוא אחד השותפים בה. בנוסף, התגלו קשרים קרובים מדי בין נציגי הקבוצה וראש עיריית מיאמי-דייד בנוגע לפרויקט פיתוח נוסף

קבוצת כדורגל מפורט לודרדייל תובעת את העירייה לאחר שהפסידה במכרז בו זכתה קבוצת המשקיעים בראשות שחקן הכדורגל לשעבר דיוויד בקהאם. הקבוצה של בקהאם זכתה במכרז לפיתוח אצטדיון לוקהארט בו עתידה לשחק קבוצתו אינטר מיאמי.

יאלצו להגיע לבית המשפט? בקהאם ואחד משותפיו, חורחה מאס, על רקע אצטדיון לוקהארט (צילום: CBS)

FXE פוטבול, קבוצה יריבה מהעיר, הגישה אתמול (שני) תביעה נגד עיריית פורט לודרדייל ונגד קבוצת המשקיעים בבית המשפט של מחוז ברוארד, בטענה שהעירייה הפרה את חוקי המדינה באופן בו העריכה את שתי ההצעות. התביעה מאשימה את העירייה שדילגה על שלבים הכרחיים בבחינה של הצעת בקהאם וקבוצתו, בהם קבלת חוות דעת חיצונית של אדריכל או מהנדס בנוגע למבנה האצטדיון, וכן מימון "ניתוח עצמאי" של יחסי העלות-תועלת של כל הצעה.

הקבוצה גם מאשימה את אינטר מיאמי בכך שהגזימה בתיאורים של בעיית האסבסט באצטדיון לוקהארט הנוכחי, על מנת לשכנע את נציגי העירייה לאשר את הריסתו. הצעת FXE פוטבול כללה שיפוץ בלבד של האצטדיון הקיים, בעוד קבוצתו של בקהאם הציעה הריסה כוללת ובניה מחדש.

"הגזימו בתיאור בעית האסבסט". אצטדיון לוקהארט (צילום: NBC)

שותף מנהל ב-FXE פוטבול, ג'ון ריינאל, מסר בהודעה לעיתונות: "אנחנו לא יכולים להביט מהצד בזמן שפוגעים בהליך התקין שלנו. לא זו בלבד שאנו סבורים שהדירוג בוצע ללא בחינה חוקית ראויה, אלא גם שהחתימה לאחר מכן על ההסכם שקובע את הריסתו של אצטדיון לוקהארט תהפוך את הצעתנו לבלתי ניתנת ליישום".

מאינטר מיאמי נמסר בתגובה: "בחנו את התביעה ואנו סמוכים ובטוחים שלאחר שהעובדות תיבחנה כראוי, יוחלט שלתביעה אין בסיס. אנו מצפים לעבוד עם עיריית פורט לודרדייל כדי להביא לקהילה ב-2020 את קבוצת ה-MLS אינטר מיאמי, מתקני האימון ואקדמיית הנוער שלה".

בתוך כך, העיתון מיאמי הראלד חשף כי לקבוצתו של בקהאם קשרים שניתן לכל הפחות להגדיר כבעייתיים עם ראש עיריית מיאמי-דייד ומשפחתו. בנו של ראש העירייה קרלוס חימנז עובד כלוביסט עבור הפרויקט של בקהאם וקבוצתו, וראש העירייה עצמו נוהג לשחק גולף עם אחד המשקיעים בקבוצה.

מקורב מדי לאנשים בקבוצה של בקהאם. ראש עיריית מיאמי-דייד, קרלוס חימנז (צילום: אתר העירייה)

היחסים בין הצדדים נסובים בעיקר סביב פרויקט הקשור בהשקעה של הבנק הדרום אמריקאי SoftBank בהקמת מטה במיאמי ולא קשורים לאצטדיון בפורט לודרדייל, אולם הקרבה ביניהם מעוררת סימני שאלה.

מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "לא היה כל דיון על יוזמות לפיתוח כלכלי של 'פארק החירות' במיאמי, שהוא פרויקט עירוני. כפי שאנו עושים עם כל חברה פוטנציאלית ששוקלת מעבר למחוז מיאמי-דייד, מועצת ביקון [החברה לפיתוח כלכלי של המחוז] נפגשה עם SofBank אך לא נוכל להרחיב בנושא".

YOU MIGHT ALSO LIKE