סן פרנסיסקו: האם מכוניות ישלמו עד 10 דולר כדי לנסוע ברח' לומברד המפורסם?
הצעת החוק תאפשר לעירייה לגבות את הסכום הקטן, דבר שאמור לצמצם באופן משמעותי את כמות המכוניות שנוסעות ברחוב. "הפגיעה היא באיכות חיי התושבים, אבל גם באיכות הסביבה", מסביר נשיא איגוד דיירי השכונה. בכיר בעירייה: "חייבים לנסות ולפתור את מצוקת עומסי התנועה בכביש"

אלפי תיירים עלולים להידרש בקרוב לשלם סכום של עד עשרה דולר כדי לנסוע ברח' לומברד המפורסם בסן פרנסיסקו.

רח' לומברד המפורסם (צילום: Shutterstock)

מוקדם יותר היום (שני) הוגשה הצעת חוק במסגרתה לעיריית סן פרנסיסקו תתאפשר מבחינה חוקית לגבות כסף בעבור הנסיעה ברחוב התלול המפורסם, וזאת בכוונה לצמצם בעומסי התנועה הקיימים באזור כיום.

"עלינו ליזום שיטה שתאפשר גם לתושבים וגם לתיירים להנות מהרחוב התלול והמפותל", אמר פיל תינג, דמוקרט שמייצג את סן פרנסיסקו בבית הנבחרים המקומי בסקרמנטו. הצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה מאוד בקרב תושבי העיר, שמלינים כבר שנים ארוכות על כך שהרחוב דומה יותר לפארק שעשועים עמוס בתיירים.

רח' לומברד המפורסם (צילום: Shutterstock)

בחודשי הקיץ, כ-6,000 מבקרים מגיעים לרחוב הצר והתלול, דבר שגורם לפקקי תנועה גדולים הממלאים את כל שכונת ראשן היל בה נמצא הרחוב המפורסם. "זוהי פגיעה קשה מאוד באיכות הסביבה ואיכות החיים של התושבים", מסביר גרג ברונדג', נשיא איגוד דיירי השכונה.

טרם הוחלט מהו הסכום שייגבו מנהגים שמבקשים לנסוע בכביש העמוס, אך ככל הנראה המחיר יעמוד על 5-10 דולר למכונית. על פי עיריית סן פרנסיסקו, ההכנסות שיתקבלו מהגבייה יוערו לטובת שיפור תשתיות התחבורה באזור. "סך הכל מדובר בתוכנית ניסיונית, אבל זה משהו שחייבים לנסות כדי לפתור את מצוקת עומסי התנועה", אמרה קת'רין סטפני, בכיר בעירייה.

YOU MIGHT ALSO LIKE