ריקול של 4.7 מיליון ערסלי שינה לתינוקות מתוצרת פישר-פרייס
תחקיר של כתב העת לצרכנות קונסיומר ריפורטס קובע כי למעלה מ-30 מקרי מוות בעריסה נקשרו לערסלי שינה נטויים מדגם Rock 'n Play של פישר פרייס. גם מוצרים דומים של Kids II נחשבים מסוכנים

ריקול בהול: ערסלי שינה לתינוקות מתוצרת פישר-פרייס

חברת פישר-פרייס הכריזה שלשום (שישי) על ריקול ענק של כ-4.7 מיליון ערסלי "Rock 'n Play לתינוקות. הריקול חל על כל דגמי המוצר, על פי ההודעה שהועלתה לאתר מועצת בטיחות המוצרים לצרכן של ארה"ב. "מאז הושק המוצר ב-2009, אירעו מעל 30 מקרי מוות של תינוקות בערסלי Rock 'n Play, לאחר שהפעוטות התגלגלו על צדם כשאינם חגורים, או בנסיבות אחרות", נאמר בהודעה.

יש לכם כזה? מגיע לכם החזר כלשהו. אם זה בן שישה חודשים או פחות - החזר מלא במזומן (צילום: מועצת בטיחות המוצר לצרכן)

על פי הודעת הריקול, על הצרכנים לחדול מיד מלהשתמש במוצר וליצור קשר עם פישר-פרייס לצורך קבלת החזר או שובר החלפה. הריקול מגיע שבוע לאחר שפישר פרייס ומועצת הבטיחות הוציאו אזהרה להורים להפסיק להשתמש במוצר בהגיע התינוקות לגיל שלושה חודשים "או מרגע שהם מפגינים יכולת להתגלגל על צידם". באזהרה ההיא דווח על 10 מקרי מוות.

השבוע קראו כתב העת קונסיומר ריפורטס והאקדמיה האמריקאית לרפואית ילדים להוריד את המוצר מן המדפים ולאסוף אותו מידי הצרכנים. כתב העת לצרכנות פירסם ביום שני שעבר כי בתחקיר מתמשך התברר שלפחות 32 תינוקות נהרגו וכי "בתחקיר התגלו גם מקרי מוות מתחת לרף שלושת החודשים שהוזכר באזהרה של ה-5 באפריל, וכי הסכנה גדולה יותר מאשר במקרה של התגלגלות בלבד".

מרתה טלאדו, הנשיאה והיו"ר של קונסיומר ריפורטס, אמרה שהריקול התבצע מאוחר בהרבה מן הרוי. "פישר-פרייס והמועצה לבטיחות המוצר לצרכן ידעו על מקרי מוות המקושרים למוצר הזה כבר שנים ויכלו לנקוט בצעדים למנוע את האסונות הניתנים-למניעה הללו", אמרה טלאדו בהודעה רשמית.

"נדרשה חקירה עיקשת וקולותיהם של רופאים, משפחות הקורבנות ותומכיהם ברחבי ארה"ב כדי להגיע לרגע הזה. הקונגרס צריך לבדוק היטב את מועצת בטיחות המוצר לצרכן ולוודא שזהו כלב שמירה שצרכנים יכולים לסמוך עליו", הוסיפה.

"לעמוד על החזר מלא לכל המעורבים... ולוודא אם המוצרים האלה אינם לא-בטיחותיים מיסודם". הסנאטור ריצ'ארד בלומנתל (ד-קונטיקט; צילום: CNN)

ביום חמישי דווח בקונסיומר ריפורטס כי התחקיר שלהם העלה עוד ארבעה מקרי מוות לשני דגמים של ערסלי שינה נטויים מתוצרת חברת Kids II. מוצרים אלה, שלדברי כתב העת גם אותם יש להחזיר, הם מודל Ingenuity Moonlight Rocking Sleeper ו-Bright Starts Playtime to Bedtime Sleeper.

"המוצרים הנטויים האלה מקושרים למוות של תינוקות והם מנוגדים להמלצות הרופאים לשינה בטוחה", אמר ויליאם ואלאס, מנתח מדיניות בכיר בכתב העת, בהודעה הרשמית. הסנאטור ריצ'ארד בלומנתל (דמוקרטי מקונטיקט) צייץ ביום שישי כי הוא שמח שהמועצה "הקשיבה לאמירתנו בנוגע לדגם ה-Rock 'n Play, אבל הריקול אינו חל על הערסלים של Kids II והוא מטיל עול כבד, כולל פירוק מורכב של המוצר, על הורים ומטפלים שגם כך סובלים מחסך שינה".

הוא גם קרא ליו"ר בפועל של מועצת הבטיחות, אן מארי בורקל, "לעבוד עם פישר-פרייס כדי לייעל את דרישות ההחזרה ולעמוד על החזר מלא לכל המעורבים, כדי לוודא שהמוצרים הקטלניים האלה יוסרו מהבתים", צייץ בלומנתל, והוסיף קריאה למועצה לבדוק "אם ערסלי שינה נטויים לילדים הם לא-בטיחותיים מיסודם". כרגע מבטיחה פישר-פרייס החזר מלא רק למי שרכשו את המוצר בטווח של שישה חודשים מן ההחזר. לקונים ותיקים יותר היא מבטיחה רק "תו קנייה לרכישת מוצר פישר-פרייס חלופי, בערך שייקבע על בסיס כמות הזמן בה היה המוצר ברשותכם".

YOU MIGHT ALSO LIKE