"העוף המסוכן בעולם" תקף והרג את בעליו בחווה בפלורידה
ההרוג, גבר בן 75, ככל הנראה מעד ולפחות עוף אחד ניצל זאת כדי לתקוף אותו. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הרשויות בפלורידה מגדירות את הקוזאר באותה רמת סיכון כמו נמרים ותנינים.

עוף חסר יכולת תעופה שמקורו באוסטרליה וגינאה החדשה תקף והרג את בעליו בפלורידה, כך על פי הרשויות במדינה.

עוף קזואר (צילום: Shutterstock)

הקורבן זוהה כמארטין האחוס בן ה-75, שגדיל את עופות הקזואר. ככל הנראה, האחוס הותקף לאחר שנפל בחווה. הוא פונה בבוקר יום שישי לבית החולים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. "צוותי ההצלה העניקו לו את הטיפול הטוב ביותר שיכלו", מסר ג'ף טיילור, סגן מפקד כוחות החילוץ והצלה של מחוז אלאצ'ואה שבצפון פלורידה.

כאשר המחלצים הגיעו לחווה, הם ראו שני עופות קזואר בסביבתו, אך לא ברור אם שניהם תקפו אותו או רק אחד מהם. על פי גן החיות בסן דייגו, "הקזואר הוא העוף המסוכן בעולם". גודלם יכול להגיע ל-6 רגל (כ-1.82 מטר) ושוקלים כ-130 פאונד (כ-60 ק"ג), אך מה שהופך אותם לקטלניים ביותר הוא טפרים באורך 4 אינץ' (10 ס"מ).

"הקזואר יכול לדקור למוות כל תוקף או איום פוטנציאלי בבעיטה חזקה אחת. הרגליים החזקות של העוף מאפשרות לו לרוץ במהירות של 31 מייל לשעה (50 קמ"ש) בתוך יער סבוך", נכתב באתר גן החיות.

הקזואר הוא העוף המסוכן בעולם" (צילום: LiveScience)

רשות הדיג וחיות בר של פלורידה מגדיר את קזואר תחת קבוצת סיכון ב' כי העוף "עלול לסכן חיי אדם", בדומה לתנין, גרגרן ונמר. מי שמבקש להחזיק או לגדל את עופות אלה חייב לקבל היתר מיוחד, דבר שניתן ע"י הרשויות למי שמוכיח שיכול להוכיח שיש לו "ניסיון של מספר שנים ועומד בתנאי הסף לכלוב".

"אנחנו כמובן חוקרים את האירוע באופן יסודי, ביחד עם פקחי רשות הדיג וחיות בר. הממצאים הראשוניים מצביעים על כך שמדובר בתאונה טרגית בעבור מר האחוס ומשפחתו", אמר סגן ברט רודנז'יר ממשרד השריף של מחוז אלאצ'ואה.

YOU MIGHT ALSO LIKE