"טראמפ גנב מקרן לשיקום עסקים קטנים - שלא ידבר על 9-11"
כך אומר ג'רי נאדלר, יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים, בהתייחסו למענק שטראמפ לקח עבור גורד השחקים שלו בדרום מנהטן. הדברים נאמרו בתגובה להתקפת הנשיא על אילהאן עומאר

לנשיא דונלד טראמפ "אין שום סמכות מוסרית" לדבר על פיגועי 9-11. כך אמר היום (ראשון) יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים ג'רי נאדלר (דמוקרטי מניו יורק), וכנימוק הזכיר את אחד הסיפורים הפחות מחמיאים, מני רבים, מעברו של הנשיא ה-45 של ארה"ב.

"הוא לקח את הכסף ל'עסק הקטן' שלו ב-40 וול סטריט". יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים, ג'רי נאדלר (צילום: CNN)

"הוא גנב 150 אלף דולר שאיזה בעל עסק קטן היה יכול להשתמש בו כדי לשקם את עצמו. ובשביל זה הקצינו את הכסף הזה. בשביל זה אני דאגתי שהקונגרס יקצה את הכסף הזה", סיפר נאדלר בראיון בתוכנית "סטייט אוך דה יוניון" ברשת CNN. "הוא השתמש בכסף ל'עסק הקטן' שלו ב-40 וול סטריט. אין לו שום סמכות מוסרית לדבר על 9-11".

40 וול סטריט הוא גורד שחקים שבבעלותו של הנשיא. ביום הפיגוע עצמו רואיין טראמפ ברדיו באחת התחנות בניו יורק, ובעודו מדבר על מחזות הזוועה של המגדלים הבוערים בשידור חי, לא שכח איל הנדל"ן המסובך בחובות אז להדגיש ש"עכשיו הבניין שלי, 40 וול סטריט, הוא הכי גבוה במנהטן-תחתית".

טראמפ ביקש - וקיבל, איכשהו - 150 אלף דולר עבור הבניין שלו, שאינו עסק קטן ושלא ספג כל נזק כתוצאה מהפיגוע. טראמפ טען שהבניין זכאי לפיצויים מפני שהחברה שלו סבלה מהפסדים כלכליים בעקבות הפיגוע. המימון הגיע מ"תאגיד הפיתוח אמפייר סטייט", זרוע הפיתוח הכלכלי של מדינת ניו יורק, והיה מיועד לשיקום עסקים קטנים באזור.

"עסק קטן". 40 וול סטריט (צילום: גוגל סטריט ויו)

דבריו של נאדלר באו בעקבות מתקפתו של טראמפ על חברת בית הנבחרים אילהאן עומאר בשל דבריה בגנות אפליה נגד אמריקאים מוסלמים בעקבות פיגועי 9-11. את מירב התהודה גרפה התחלת האמירה - "כמה אנשים עשו משהו" - והתעלמו מההמשך "ופתאום כולנו התחלנו לאבד את חירויות האזרח שלנו".

הטענה מהצד השמרני היתה שעומאר מקטינה את עוצמת האסון והסבל שנגרמו. הנשיא טראמפ הגיב בציוץ של וידאו גראפי של מגדלי התאומים הקורסים לצד דבריה של עומאר. נאדלר אמר שאין לו בעיה עם הדברים של עמיתתו הדמוקרטית.

"היא התייחסה לזה בדרך אגב. היא דיברה על האפליה נגד אמריקאים מוסלמים. וכל מה שהיא אמרה הוא שאחרי שזה קרה, זה שימש כתירוץ להרבה אפליה ושלילה של זכויות אזרח". נאדלר המשיך ואמר: "9-11 קרה בנפה שלי. אני מכיר את הסיפור היטב. :אני מכיר אנשים - אני מכיר הרבה אנשים", הדגיש, "שסבלו מהפיגוע".

YOU MIGHT ALSO LIKE