"אין הצבה לא-בטיחותית", קבעה מחלקת הבנייה
ארבעה ימים לאחר שפקחי העירייה קבעו שהכל בסדר עם ה"מיני מנוף" שהיה תלוי מעל המדרכה באופן שהפחיד את השכנים, נפלה משקולת של 7.5 טון ומחצה פועל בניין למוות

פועל בניין מברוקלין נהרג הבוקר (שבת) כשחלק של מנוף נפל עליו באתר בנייה בסוהו שבדרום מנהטן. גרגורי אצ'בריה בן ה-34 היה באתר בפינת הרחובות ואריק וברום, בערך בשעה 3:15 בבוקר, כשמשקולת בת 7.5 טון השתחררה ונפלה עליו.

תאונה כה קשה, שעדי ראייה פונו להסתכלות (צילום: ויק ניקסטרו, ניו יורק דיילי ניוז)

אצ'בריה נמחץ על ידי המשקולת ומותו הוכרז בזירה. שני פועלים נוספים שהיו עדים לתקרית הזוועתית נלקחו לבית החולים להסתכלות. "האיש נחתך לשניים", אמר פועל מזועזע אחד שהעדיף לא להזדהות". מפקחים ממחלקת הבנייה של העיר חקרו את התקרית במהלך הבוקר.

לפני שבוע בדיוק אירעה תאונה אחרת באתר כאשר זרועו נשברה ונאלצו לשאת אותו מן הקומה ה-12. על דיווח אתר הנדל"ן 6sqft.com, באתר הבנייה הזה יוקם בניין מגורים בן 15 קומות ו-49 יחידות. במקום שכן פעם חניון רב-קומתי.

על פי נתוני מחלקת הבנייה, חברת "לומבארדו בילדינג קונסולטנטס" הגישה באחד באפריל בקשה להציב באתר "מיני-מנוף". ביום רביעי האחרון קיבלה מחלקת הבנייה תלונה לפיה המנוף "תלוי מעל המדרכה" ו"יוצר מצב מסוכן", אולם לא הוצא דו"ח.

השכנים הזהירו, העירייה התעלמה. "מיני מנוף" מהסוג שגרם למות הפועל (צילום: JT Mini Cranes, טוויטר)

"לא נמצאה הצבה לא-בטיחותית", נכתב באתר מחלקת הבנייה. "דגלנים מכוונים את הולכי הרגל לפי הצורך". בחודש שעבר התלוננו שכנים כי פסולת נושרת מן האתר, אולם גם במקרה זה לא הוצא כל דו"ח. כשהמפקחים הגיעו למקום לבדוק את התלונה, הם לא ראו כל פסולת נופלת.

YOU MIGHT ALSO LIKE