"שיקר לאדם משותק שציפה לפיצוי של מיליונים": כתב אישום חמור נגד עו"ד מייקל אבנאטי
מבין 36 הסעיפים בכתב האישום הפדרלי שהוגש נגד פרקליט הצמרת, נדמה שהניסיון לעקוץ אדם בעל נכות הוא הבולט ביותר. ולמרות זאת, אין לזלזל בשאר הסעיפים, ביניהם אי הגשת החזרי מס ל-IRS, ניסיון לשבת חקירה, הונאה ועדות שקר

חבר מושבעים גדול החליט להגיש כתב אישום חמור ובו 36 סעיפים של עבירות פדרליות, לרבות מעילה מאדם משותק, כנגד מייקל אבנאטי, לשעבר עורך דינה של סטורמי דניאלס ומי שנעצר לפני כשבועיים בחשד שניסה לסחוט את חברת הביגוד "נייקי".

אבנאטי בהגעה לביהמ"ש הפדרלי בלוס אנג'לס בשבוע שעבר (צילום: Getty Images)

למעשה, כתב האישום מרחיב את המאבק המשפטי כנגד עורך הדין המושמץ כאשר מספר שותפים עסקיים של אבנאטי הסכימו להעיד נגדו. בהמשך היום תתקיים מסיבת עיתונאים משותפת של משרד המשפטים ורשות המסים (IRS), אז צפויים להיחשף פרטים חדשים בנוגע לפרשה.

כעת מואשם אבנאטי בהונאה בהעברת כספים, חוסר גביית ניכויי מס מעובדיו, ניסיון לשבש חקירה של ה-IRS, אי-הגשת החזרי מס, התחזות, הונאה ומסירת עדות שקר. חלק מהסעיפים מתייחסים לאחד מלקוחותיו, גבר הסובל משיתוק שתבע את מחוז לוס אנג'לס. על פי כתב האישום, אבנאטי שיקר ללקוח שלו מספר פעמים כאשר טען שלא קיבל את סכום הפיצוי מהתביעה - כארבעה מיליון דולר - למרות שהסכום הועבר לעורך הדין.

כאמור, הגשת כתב האישום מגיעה שבועות בודדים לאחר שפרקליט הצמרת נעצר בחשד שניסה לסחוט את תאגיד הביגוד וההנעלה, "נייקי". לאחר מעצרו טען אבנאטי שהוא "מצפה לקבל זיכוי מלא". אם יורשע בכל הסעיפים, אבנאטי עלול להישלח למאסר של 335 שנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE