עלייה חדה במספר הפטורים מחיסון בבתי הספר הציבוריים בניו יורק
מתברר שלא רק בקרב קהילות חרדיות מסוימות עוקפים את הנהלים ונמנעים מחיסונים. שיעור הפטורים הרפואיים והדתיים מחיסונים בבתי הספר הציבוריים עלה בחדות בארבע השנים האחרונות

אחרי שהופנתה ביקורת רבה ומוצדקת לעולם הישיבות והחרדים בארה"ב, שם מסרבים רבים לחסן את ילדיהם, מטיילים לארצות בהן יש חשש גבוה להידבקות ומביאים את הנגיף בחזרה לארץ האפשרויות - מסתבר שהתופעה חורגת בהרבה מתחומי הקפוטה והשטריימל.

נתונים בלעדיים שהשיג העיתון ניו יורק דיילי ניוז מוכיחים כי הוריהם של 2,700 תלמידים במערכת החינוך העירונית והחילונית סירבו אף הם לחסן את ילדיהם בטענה לפטור מיוחד בשל אמונה דתית או מסיבה רפואית - כששתי העילות מפוברקות לעתים קרובות. "האמונה הדתית" במקרים כאלה מתמקדת לרוב בעניין החיסונים ותו לא, ואילו הפטור הרפואי נרכש במזומן וללא כל קשר למציאות הבריאותית של הילד.

תלמידים אלה מייצגים מעט פחות מ-0.3% מתוך 1.1 מיליון תלמידים במערכת. מערך בתי הספר של העיר מחייב את התלמידים לקבל 10 חיסונים שונים בין גיל טרום-חובה עד כיתה י"ב, כולל חיסונים נגד חצבת, פוליו, צהבת ושפעת.

ב-2015, לשם השוואה, היו רק 1,733 תלמידי בתי הספר הציבוריים עם פטור רפואי, על פי דיווח שפורסם אז ברדיו WNYC. המספר הנוכחי נראה כמו עלייה במתנגדים לחיסונים, אולם דובר מחלקת החינוך של העירייה אמר כי בידי העיר מידע היסטורי בנושא.

לא עושים עליכם קופה עם החיסונים. למעשה, עבור חברות התרופות, לטפל בכם אחרי שכבר חליתם בחצבת זה הרבה יותר רווחי (צילום: Shutterstock.com)

"התלמידים הלומדים בבתי הספר של מחלקת החינוך מחויבים להתחסם, והיות ש-98% מתלמידינו מחוסנים באופן מלא, בתי הספר הציבוריים שלנו בטוחים", אמר כהן, בהתייחסו לעובדה שהרף המקובל ל"חיסון עדר" (שהרי תמיד יהיו כמה בחברה שאינם מחוסנים, בין השאר מסיבות רפואיות לגיטימיות) הוא כ-96%.

כהן אמר שיש יותר פטורים על רקע אמונה דתית מאשר פטורים רפואיים, אולם ששיעור הפטורים הדתיים בעיר עודנו נמוך מן הממוצע הארצי. כהן גם אמר כי הוא מצפה ששיעור החיסון ישוב ויעלה עד תום שנת הלימודים הנוכחית ביוני.

YOU MIGHT ALSO LIKE