מכה נוספת לתוכנית Real ID בקליפורניה: 3 מיליון תעודות לא עומדים בתקן הפדרלי
לאחר חודשים של אזהרות ואיומים, השבוע נשלח מכתב רשמי מהמשרד לביטחון מולדת ובו הוסבר כי מעל ל-3 מיליון תעודות צריכות לעבור אימות נוסף. אותם תושבים יצטרכו להגיע ל-DMV עד סוף יוני כדי להוכיח כי הם תושבי המדינה, וכבר בסוף חודש אפריל המבקשים להנפיק את התעודה ייצטרכו להציג שתי תעודות מזהות בעלות כתובת פיזית

יותר מ-3 מיליון מתושבי קליפורניה כבר קיבלו את תעודת ה-Real ID החדשה, זו שאמורה לאפשר לעלות למטוסים ללא דרכון, אך היום התברר כי המדינה לא עמדה בתקנים הפדרליים שהוצבו ע"י המשרד לביטחון מולדת (DHS).

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / משרד הרישוי של קליפורניה)

כבר בשלהי שנת 2018 דיווחנו על חוסר שביעות הרצון בקרב הממשל הפדרלי מהתוכנית בקליפורניה, והשבוע נשלח מכתב מ-DHS למשרד המושל, גאווין ניוסאם, שבו הוסבר שמשרד הרישוי (DMV) לא דרש אימות של זהות התושבים שביקשו לקבל את התעודה החדשה. עוד הוסבר שעל שלושת מיליון התושבים שכבר קיבלו את התעודה לשוב אל ה-DMV ע"מ לספק את המידע שחסר כדי לעמוד בתקן הפדרלי.

התעודות, שנקראות כרטיסי Real ID, ישמשו לעלייה למטוסים ולכניסה לבניינים פדרליים החל מאוקטובר 2020, בעקבות תקנות בטיחות חדשות שנוסחו לאחר אסון 9/11. 

כעת סוכם כי משרד הרישוי יקבל הארכה עד ה-20 ביוני כדי לשלוח מכתבים לאותם תושבים שכבר הנפיקו את התעודה בדרישה שיציגו תעודה מזהה נוספת שכביכול תאמת את זהותם. עד סוף החודש הנוכחי, כל מי שיבקש להפניק תעודה זו בקליפורניה יצטרך להציג שתי תעודות מזהות המציגות כתובת פיזית תקפה. טענת הנגד של אנשי ה--DMV בקליפורניה הייתה שעד כה הם דרשו מסמך אחד שמאשר מגורים בקליפורניה, והסתמכו על אישורי מסירה של שירות הדואר הפדרלי כהוכחה שניה לכתובת המגורים של התושבים.

כזכור, לפני כשבועיים פרסמנו כי משרד הרישוי עבר ביקורת מקיפה במסגרתה נמצאו שורה ארוכה של תקלות ומחדלים, לרבות בכל הקשור ליישום תוכנית RealID.

YOU MIGHT ALSO LIKE