בזכות תרומתו של מיליארדר מנוח: אי פרטי בפלורידה יהפוך למקלט לחיות בר ודגים
דיויד וולקובסקי, שנפטר אשתקד בשיבה טובה, בחן את סוגיית תרומת האי במשך כ-30 שנים, אך רק הבוקר הדבר התאפשר לאחר שכל הפרטים הקטנים סוכמו. כעת האי יעבור לחזקת שני גופים שיהיו אחראים עליו, לרבות המשרד לדיג וחיות בר. שם האי ישונה והוא עתיד להיקרא על שמו של המיליארדר המנוח

האי הפרטי שנמצא בנקודה הכי דרומית בארצות הברית, שהיה בבעלותו של הפילנתרופ המנוח דיויד וולקובסקי, עתיד להשתייך אל המקלט לחיות בר ודגים הקיים בעיר קי וסט (Key West), כך סוכם מוקדם יותר היום בין הרשויות לבין נציגיו של המיליארדר.

וולקובסקי על רקע תמונת האי (צילום: מיאמי הראלד)

וולקובסקי נפטר בגיל 99 בספטמבר האחרון, וכמה חודשים קודם לכן הוא הסכים לתרום את האי הקטנטן בדרך מעט מסובכת. תחילה, האי יועבר לחזקת ארגון "The Nature Conservancy" (מלכ"ר הפועל למען איכות הסביבה) ומיד לאחר מכן הסמכויות יועברו גם למשרד הדיג וחיות בר (FWS), שהינו גוף ממשלתי.

יחדיו, שני הגופים ינהלו את האי, שעתיד לשמש כמקום מרכזי למחקרים ביולוגים רבים. תוך כדי, שני הגופים גם יהיו אחראים על שימור המשאבים הטבעיים הקיימים, שכן באי ניתן למצוא צבי ים, ציפורים, פרפרים ודגים נדירים. כדי להודות למיליארדר המנוח על תרומת האי, בכוונת FWS לשנות את שם האי מ-"Ballast Key" ל-"David Wolkowsky Key".

שטח האי, שנמצא כ-8 מייל מערבית לקי וסט, כ-14 אקר בלבד, הוא אומנם קטן מאוד, אך הוא ממוקם בלב שמורת הטבע. רבים מתושבים האזור מכנים את האי כ"אי דיויד" כאות תודה לוולקובסקי על תרומתו הגדולה שהפכה את כל אזור הפלורידה קיז לאתר תיירות פופולארי. 

לפני מספר שנים, וולקובסקי ניסה למכור את האי והציע אותו, ביחד עם הבית המודרני שבנה עליו, בעבור כ-16 מיליון דולר. לא ידוע אם התקבלו הצעות כלשהן, אך בסופו של דבר המיליארדר החליט שלא לבצע את העסקה. הבוקר הגיעו נציגיו ונציגי הארגונים המעורבים לסיכום על כך שהאי ישמש אך ורק למחקר של עולם הטבע ולא לבנייה של בתים או בתי עסק.

"אנחנו נדאג לכך שהחזון שלו יועתק לאי": וולקובסקי, כשנה לפני מותו (צילום: מיאמי הראלד)

"הפגישה האחרונה שלי עם וולקובסקי, זמן קצר לפני שנפטר, הוא החזיק בחוזה שהדפיסו אנשי משרד הדיג וחיות הבר ואמר, 'אוקיי, אני מוכן לעשות את זה'", שיחזר כריס ברג', מנהל המקלט לחיות בר ודגים. "זה היה מאוד מרגש לדעת שאחרי עשורים ארוכים של ניסיון לשכנע אותו, הוא סוף סוף סמך עלינו. אנחנו נדאג לכך שהחזון שלו יועתק לאי", הוא אמר.

עוד סיפר ברג' כי וולקובסקי התחיל לדבר על מסירת האי לטובת המקלט כבר בשלהי שנות השמונים. מאז שברג' החל לעבוד במקום ב-1996, הוא היה שותף ל-30 פגישות שהתקיימו בנושא: "היינו נפגשים בבית שלו ומדברים, לא רק על האי המדובר, אלא על כל אזור הפלורידה קיז. שם אני יכול לומר בוודאות שהבנתי את החזון שלו לאי במלואו", הוא אמר.

גם אנשי FWS בירכו על ההחלטה וסיפרו: "וולקובסקי הכיר את החזון של הנשיא טדי רוזוולט בנוגע לפלורידה קיז ולמקלט לחיות הבר והדגים שהקים באזור, והוא מאוד רצה שהמורשת שלו תהיה חלק מזה. כעת הנטל עובר עלינו לדאוג לזה", אמר ליאו מירנדה, מנהל אזור דרום-מזרח ארה"ב בעבור משרד הדיג וחיות בר.

YOU MIGHT ALSO LIKE