תיעוד נדיר: כך חולצו מטפסי הרים שנתקעו על הר בקליפורניה
ארבעה מטפסים עשו את דרכם חזרה מפסגת הר ראסל, אך נתקעו בשל הכמות הגדולה של שלג. למזלם, במשרד השריף המקומי קיבלו את אות המצוקה שהם שלחו, ובמהרה הגיע מסוק לחלצם. צפו בתיעוד מתוך החילוץ המסובך

צוות חילוץ מוסק של משטרת הכבישים המהירים (CHP) חילץ בהצלחה ארבעה מטפסי הרים שנתקעו על פסגת הר ברכס סיירה נבדה שבקליפורניה.

רגעי החילוץ במהלך סוף השבוע (צילום: CPH)

האירוע החל ביום ראשון לאחר שמשרד השריף של מחוז איניו (Inyo) קיבל קריאת מצוקה שנשלחה באמצעות טלפון לוויני. על פי הקריאה, ארבעת המטפסים היו באמצע הירידה מהר ראסל (Mt. Russell) כאשר הם נתקעו באזור מלא בסלעים.

כשעתיים וחצי לאחר שהתקבלה קריאת החירום, המסוק של ה-CHP הצליח לאתר אותם על ההר בגובה של כ-13 אלף רגל (כ-4,000 מטר). אחד המחלצים ירד אל המטפסים באמצעות חבל באורך של כ-100 רגל (כ-30 מטר). לאחר שבחן את מצבם, הוחלט לפנות אחד באופן מיידי ואז לאפשר למסוק לתדלק ולשוב למקום.

שלושת המטפסים הנוספים חולצו כעבור פחות משעה, וארבעתם קיבלו טיפול רפואי קצרצר לפני ששוחררו. הרשויות באזור מזהירות את המטיילים שטיפוס הרים ימשיך להיות מסוכן ועלול להיות קטלני במשך כל חודשי הקיץ, וזאת בשל הכמות הגדולה של שלג שירד בחודשים האחרונים.

YOU MIGHT ALSO LIKE