קבלן אבטחה החשוד שגנב כספים מעיריית ניו יורק זכה במכרז של המדינה
קבלן אבטחה זכה בחוזה שמן מטעם מדינת ניו יורק, למרות שיש נגדו הליכים פליליים. הוא חשוד שחייב את העירייה חיוב יתר בגובה של יותר ממאה אלף דולר

בעלים של חברת אבטחה שמואשם כי חייב את עיריית ניו יורק בחיוב מוגזם של מאה אלף דולר, הועסק על ידי המדינה למרות ההליך הפלילי נגדו. עבדלטיף סאני, 49, נשיא חברת First Alert Security Services בברוקלין, נעצר בחודש ספטמבר לאחר שחקירה גילתה כי הוא חייב את הרשויות העירוניות עבור הצבת מאבטח במשך שנתיים.

עבדלטיף סאני גבה יותר מ-17 דולר לשעה, ושילם לעובדים רק שמונה (אילוסטרציה: Shutterstock)

למרות שנאסר עליו להמשיך לעבוד עם העירייה, הוא זכה בסוף חודש נובמבר בחוזה לחמש שנים של המשרד לשירותים כלליים של מדינת ניו יורק. על פי החוזה, הוא יוכל להמשיך לספק שירותי אבטחה לסוכנויות ממשלתיות בעיר ניו יורק. הוא יוכל לספק מאבטחים, סיירים וצוותי כלבנים על פי דרישה.

מהחוזה שנחתם בין הצדדים עולה כי סאני גובה בין 47.66 דולר ל-350 דולר לשעה עבור השירותים שלו. דוברת מטעם המדינה ניסתה להגן על החוזה ואמרה כי האישומים כלפי סאני נעשו כשעבד עבור העירייה, ולא המדינה. "לא היינו מודעים למעצר שנעשה כאשר החוזה נסגר", אמרה הת'ר גרול, "ביקשנו מהקבלן להסביר את מעשיו, ואנחנו ממתינים לתוצאות ההליך הפלילי. אם הנסיבות יצריכו זאת - נבטל את החוזה".

עם זאת, על פי החוזה, "הקבלן וכל המאבטחים נדרשים לעמוד בכל בדיקות הרקע", הכוללות גם בדיקת היסטוריה פלילית. בנוסף, החוזה בו זכה סאני נועד ל"אזור 1", הכולל את חמשת המחוזות בעיר ניו יורק.

כאשר התפוצצה הפרשה הקודמת, החוקרים גילו כי סאני חייב את העירייה ב-17.41 דולר לשעה עבור כל עובד, אך הוא שילם לעובדים עצמם בין שמונה ל-13 דולר לשעה. כך הוא נטל לעצמו יותר ממאה אלף דולר. הוא גם הגיש מסמכים מזוייפים עבור מאות שעות אבטחה שייתכן ולא נעשו כלל.

YOU MIGHT ALSO LIKE