בפעם השנייה תוך יומיים: ארגון השמאל IfNotNow בכותרות
אתמול הפגינו פעילי הארגון במאותיהם מול משרדי ארגון "תגלית" בניו יורק. היום הם הצליחו להסתנן לאולם הנשפים של שלדון אדלסון ולהביך את הנשיא בשלטים, קריאות ושירת "עולם חסד ייבנה"

10 פעילים יהודים-אמריקאים של ארגון השמאל IfNotNow קטעו היום את נאומו של הנשיא טראמפ בפני ארגון הרפובליקנים היהודים RJC. הפעילים קמו באמצע הנאום ופרשו שלטי ענק עליהם נכתב "הכיבוש הוא מגיפה" ו"הלאומנות הלבנה שלך היא מגיפה".

בעל פה אמרו הפעילים רק "הלאומנות הלבנה היא מגיפה". בשלט נכתב גם "שלך" (צילום: IfNotNow.org)

האירוע, שנערך כמפגן תמיכה בישראל התקיים באירוחו של איל ההימורים שלדון אדלסון באולם הנשפים של מלון הונישיאן בלאס וגאס. ברגע שטראמפ החל לדבר, הפעילים קמו וקראו "יהודים כאן כדי לומר שהכיבוש הוא מגיפה. יהודים כאן כדי לומר שלאומנות לבנה היא מגיפה" - בהתייחסות לעשר מכות מצרים, המכונות "מגיפות" (plague) בתרגום האנגלי. לאחר מכן שרו הפעילים את השיר "עולם חסד ייבנה" בעברית בעת שהוצאו מן האולם.

בהודעה שפירסם הארגון נאמר: "נקטנו בפעולה היום, שבועיים לפני חג הפסח, בו מצווים יהודים לזכור את סבל העבדות והדיכוי. טראמפ הוא פרעה מודרני, וארגון IfNotNow קורא לקהילה לדחות את מגיפות הכיבוש והלאומנות הלבנה".

עוד נאמר בהודעת הארגון: "החיבוק של הקואליציה היהודית-רפובליקנית לנתניהו ולטראמפ נוגדת את מורשת המוסר היהודית במתן סעד פוליטי לסדר היום הגזעני והאלים שלהם - המאיים על אנשים ברחבי העולם ועל עתידה של הקהילה היהודית-אמריקאית".

למרות מצבו הבריאותי, לא החמיץ את האירוע. שלדון אדלסון היום בכנס ה-RJC (צילום: ג'ף שייד, טוויטר)

בהודעה האשימו הפעילים את הנשיא טראמפ כי הרטוריקה שלו עודדה אלימות של גזענים ולאומנים לבנים - "שהגיעה לשיאה בטבח אשתקד בו 11 מזקני קהילתנו נרצחו במהלך תפילת שחרית של שבת בידי לאומן לבן מוצהר". את נתניהו וממשלתו האשימו ב"מציאת מכנה משותף עם אנטשימים, גזענים ומכחישי שואה, מפולין להונגריה, לברזיל ולארה"ב עצמה, ומעמידים יהודים ברחבי בעולם בסכנת אלימות לאומנית. רק השבוע קיבל נתניהו בברכה את נשיא ברזיל ההומופוב והגזען במוצהר, שהצהיר כי היה מעדיף להיות היטלר מאשר הומו".

לאחר ההפרעה נמשך האירוע הרפובליקני, בו התייחס גם יו"ר הקואליציה היהודית-רפובליקנית, הסנאטור לשעבר נורם קולמן, לחג הפסח המתקרב ואמר: "אילו רק נתן לנו הנשיא טראמפ את קיצוץ המס הגדול בהיסטוריה - תגידו את זה אתי - דיינו!"

הנשיא עצמו דיבר על שלל נושאים. על יועצו הבכיר ג'ארד קושנר ועל ג'ייסון דב גרינבלט, השליח האמריקני למזה"ת: "אם הם לא ישיגו שלום במזרח התיכון, אף אחד לא ישיג". על הבחירות בישראל: "שבוע שעבר הייתי עם ראש הממשלה נתניהו. מי ינצח בבחירות? אני לא יודע, אתם תגידו לי. הבחירות בישראל יהיו צמודות - שניהם אנשים טובים". על העברת השגרירות לירושלים: "בניגוד לשאר הנשיאים אני מקיים הבטחות. כולם אמרו שהם יעשו את זה. כל מנהיגי העולם ניסו למנוע את זה ממני. הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל".

מפגינים כנגד "תגלית", אתמול בבוקר במנהטן (צילום: טוויטר)

אתמול כאמור הגיעו מאות בני אדם למשרדי Birthright Israel ("תגלית") בשדרה החמישית של מנהטן, וזאת במטרה להפגין כנגד "הסתרת המציאות הגיאופוליטית והומניטרית של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

מאחורי המחאה עומד "IfNotNow", ארגון של יהודים-אמריקאים אשר מתנגדים לנוכחות של ישראל בגדה המערבית, דבר שהארגון מכנה "כיבוש". הבוקר הגיעו מאות מחברי הארגון למנהטן תוך כדי שהם דורשים מראשי תגלית "להציג את המורכבות של הסכסוך בצורה טובה יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE