"מסתירים את המציאות הגיאופוליטית": ארגון יהודי פתח במחאה מול משרדי תגלית בניו יורק
הארגון היהודי "IfNotNow" פתח במחאה מול משרדי Birthright Israel במנהטן בטענה שהארגון מקדם אג'נדה משלו ו"מסתיר את המציאות ההומניטרית של הסכסוך הישראלי-פלסטיני". דובר הארגון הציב אולטימטום לראשי תגלית, שהגיבו בקצרה: "אנו ארגון אפוליטי"

מאות בני אדם הגיעו מוקדם יותר היום למשרדי Birthright Israel ("תגלית") בשדרה החמישית של מנהטן, וזאת במטרה להפגין כנגד "הסתרת המציאות הגיאופוליטית והומניטרית של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

מפגינים כנגד "תגלית", היום בבוקר במנהטן (צילום: טוויטר)

מאחורי המחאה עומד "IfNotNow", ארגון של יהודים-אמריקאים אשר מתנגדים לנוכחות של ישראל בגדה המערבית, דבר שהארגון מכנה "כיבוש". הבוקר הגיעו מאות מחברי הארגון למנהטן תוך כדי שהם דורשים מראשי תגלית "להציג את המורכבות של הסכסוך בצורה טובה יותר".

המחאה מגיעה תוך כדי מגמת האנטישמיות שפוקדת את ארצות הברית ושהגיעה לשיא בנובמבר האחרון כאשר 11 מתפללים יהודים נרצחו בבית הכנסת "עץ חיים" בפאתי פיטסבורג. על פי המסתמן, ארגון IfNotNow דווקא רואה במגמת האנטישמיות כהזדמנות: "העימות שנערך בנוגע ל'תגלית' הוא הסמל האחרון ואולי הכי ברור לפער הדורות שקיים בין יהודים אמריקאים בנוגע לישראל", כתב הארגון בהודעה רשמית שמסר לתקשורת.

הפגנה של ארגון "IfNotNow" בוושינגטון די. סי., מחוץ לוועידת איפא"ק בשנת 2017 (צילום: ויקיקומונס)

יונה ליברמן, דובר הארגון, אף נקט עמדה קיצונית יותר כאשר צוטט באתר "ניוזוויק" כשהוא מציב אולטימטום לראשי תגלית: "זוהי ההזדמנות האחרונה שלהם, כעת עליהם לקבל החלטה. לא משנה מה יחליטו - בין אם יהיה מדובר בערכים של קידמה כפי שיש בדור שלנו ובין אם יבחרו באינטרס של התורמים שהוא פרו-כיבוש - זה ישלח מסר בנוגע לרלוונטיות של 'תגלית' בקרב יהודים צעירים", הוא אמר. 

מאות מפגינים חסמו כבישים במטרה שארגון תגלית "יציג את מורכבות הסכסוך" (צילום: טוויטר)

ליברמן אף פירט שהארגון דרש מתגלית "להוסיף את הקור הירוק למפות שמקבלים המשתתפים בטיול". לדבריו, ראשי תגלית קיבלו כבר מספיק הזדמנויות לענות לדרישותיהם. "אלה לא שינויים קיצונים. לא רק שראשי 'תגלית' מסרבים לשינויים, הם מסרבים לנהל איתנו דו-שיח כלשהו", הוא טוען.

מארגון תגלית נמסר כי "אנו ארגון אפוליטי המעודד עשרות אלפי משתתפים מדי שנה לאתגר את עצמם ולשאול את השאלות הקשות שעולות בדיונים עם אנשי חינוך ועם בני כיתתם, לרבות משתתפים ישראלים". כזכור, הארגון, שנוסד בשנת 1999, מממן טיסות ושהות של צעירים יהודים המבקשים ללמוד על ישראל. במסגרת הטיולים בישראל, הצעירים מבקרים באתרים קדושים בירושלים, מסיירים ברמת הגולן, צפים בים המלח ויוצאים לבלות בתל אביב.

YOU MIGHT ALSO LIKE